Tiivi Püvi: peab olema üks punane niit, mis brändi puhul kogu asja kokku traageldab
05.11.2024
05.11.2024
”Väga paljud teenused on ühed-samad. Seal ei ole enam seda erisust kvaliteedi vahel, sest mida iganes sa välja mõtled, keegi teeb selle kohe järgi,” lisas Püvi. Seda olulisem on tema sõnul see, et tarbija saaks aru antud ettevõtte väärtusest ja sellest, miks see ettevõte eksisteerib. Kui selleks on ainult kasumi teenimine, ei ole see tarbija jaoks piisav põhjus oma ostuotsuse langetamiseks selle ettevõtte kasuks. „Üks minu lemmikmees paljudest on Simon Sinek, kes küsib ka „why“ – et miks ma tulen hommikul tööle, miks ma tahan selles ettevõttes töötada, miks ma ostan sellelt tooteid,“ tõi ta näite.
Praegu tegutseb Tiivi Püvi konsultandina, enne seda on tal pikk kogemus brändide ehitamisel ja hoidmisel. Nagu Tiivi ise ütleb, alustas ta turundustööga siis, kui Eestis veel turundust olemaski ei olnud. Ta töötas omal ajal kinnisvarabüroos müügisekretärina ning muu hulgas oli tema roll panna kinnisvarakuulutused Kuldse Börsi ja Soovi ajalehtedesse. Toona olid need tekstipõhised kuulutused, kuid koostöös Kaido Ulejeviga tehti valdkonnas revolutsiooni ja hakati looma kujundatud, piltidega kinnisvarareklaame. Müügisekretäri tööst kasvas turundusülesannete lisandudes peagi välja turundusjuhi töö.
Edasi kandideeris Tiivi Eesti Telefoni (Telia ja omakorda Elioni eelkäija) Atlase reklaamijuhiks, sealsete põnevate väljakutsete ja muutuste tuultega tegeles ta kokku 15 aastat, kuni tuli aeg järgmiseks kogemuseks. ”Lihtsalt ma mõtlesin, et ma olen 40 – kui ma nüüd ei lähe, siis ma ei lähe mitte kunagi siit ära, siis saadetakse ära. Siis ma otsustasin, et mis on see, mida ma kõige rohkem olen igatsenud – seda, et oleks võimalikult palju erinevaid kogemusi.” Toona läks ta Ideasse (tänane Havas) ning pärast seda Eesti Energiasse brändi juhtima. ”Ainult esimene töökoht oli teadlik valik, sealt edasi juhuslik – see tähendab, et on pakutud midagi uut ja põnevat ja ma olen selle vastu võtnud! See, kuhu ma täna olen jõudnud, on kõik juhuse tahe, asjade kokkusattumine ja ma ei saa öelda, et see on halb olnud,” võttis ta oma karjääri kokku.
Rääkides brändi juhtimisest agiilsel moel, tõdes Tiivi Püvi, et iga pinnavirvenduse peale ei saa brändi strateegiat muuta. „Kui sa hakkad brändi juhtima ja brändi arendama agiilselt, siis üsna kiiresti sõidad kraavi. Aga turuolukordadele agiilselt reageerimine, kampaaniate ümbermängimine, sõnastuse ümbermängimine, teeme-ei tee midagi teistmoodi – see peab kindlasti olema,“ võttis ta oma nägemuse kokku. Ta tõi paralleeli investeerimisega, kus ei ole samamoodi mõttekas iga turukõikumise peale aktsiaid müüa. Püvi leiab, et väga oluline on hoida brändi n-ö foonil ja mitte keskenduda ainult müügikampaaniatele. “Brändi osakaal on ülioluline ja see peab olema kogu aeg eetris,” tõdes ta.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Augustis alustasime Kantar Emori uus taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Britte Maidra-Torro: Eestis pead paljude ametikohtade puhul olema justkui Šveitsi nuga
– Kristi Männik: Mulle meeldivad suured ettevõtted ja mulle meeldivad tugevad brändid
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.