“Point+” võttis luubi alla Tallinna ja selle lähiümbruse uusarenduste turu
06.12.2024
06.12.2024
“Kinnisvaraturg on näidanud, et ta on kõige tugevamalt seotud hetkemeeleoludega ja just tarbijate kindlustundega, teised sektorid võib-olla vähem,” rääkis Kantar Emori uuringujuht Aivar Voog eestimaalaste praegusele madalamale kindlustundele viidates. Ta tõi näite, et kui inimene ei julge praegu suuri kulutusi ette võtta, siis meelelahutusele või reisimisele ikkagi kulutatakse. “See väljendub ka selles hästi suures reisituhinas, mis eestlastel on,” lisas ta.
Meie kinnisvarabrändide uuringusse oli kaasatud 25 kinnisvaraarendaja brändi. Kaardistasime nende tuntust ja mainet ning Tallinnasse või selle lähiümbruse uusarendustesse kinnisvara osta plaanivate elanike vajadusi, samuti hiljuti sinna kinnisvara ostnud inimeste kogemusi. Uuringus osales 440 inimest.
Uuringuspetsialist Anastassia Lesment rääkis, et eelistatumate piirkondade osas suurt muutust ei ole. Jätkuvalt kaalutakse kõige rohkem kesklinna, Kristiinet ja Põhja-Tallinna. Oluliselt on kasvanud Pirita eelistamine. Küsimusele, milline on huvi Tallinna lähivaldades kinnisvara ostmise vastu, vastas Anastassia: “Nende vastu on huvi täiesti olemas. See pole küll liiga suur, kuid on arvestatav hulk inimesi, kes vaatavad näiteks Viimsit või Saue valda, ka Harku on üpris populaarne.”
“Iga kolmas otsib endale suuremat korterit: tahab endale rohkem ruumi või on lihtsalt perelisa tulnud. Aga on ka neid, kes otsivad vastupidiselt pigem väiksemat, ökonoomsemat elukohta või mõned otsivad ka investeerimiskorterit,” sõnas Anastassia. Tema sõnul on aastaga pisut langenud nende hulk, kes plaanivad korteri investeerimise eesmärgil osta, samas tõusis nende hulk, kes on seda juba teinud.
Pikemalt tuli juttu ka sellest, kuivõrd uusarendustesse korteriostu planeerijad peavad oluliseks parkimiskoha olemasolu ning kuidas suhtuvad inimesed sellesse, kui näiteks elumaja alumisel korrusel tegutsevad äripinnad. Iga kolmas ütleb, et see sõltub sellest, milline äri sellel pinnal tegutseks. Anastassia rääkis, et mõistvamalt suhtutakse näiteks kohvikutesse või iluteenustesse. Samas ei soovita selliseid kohti, mis tooksid endaga lärmi kaasa. “Ühelt poolt on seal mugavuse taotlus (et eelistatakse endale kasulikke teenuseid), aga teiselt poolt see, et see asi ei häiriks nii müra kui ka visuaalses poole osas. Samamoodi sotsiaalse poole osas, et ei tõmbaks ligi n-ö ebameeldivat kontingenti,” täpsustas Aivar Voog.
Vaata saadet YouTube’is (lisaks saad meid jälgida Spotifys ja Apple Podcastis):
Novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.
Loe ka:
– Uue kodu valikul muutuvad järjest olulisemaks mugav ühistranspordiühendus ja vähene müratase
– Kinnisvaraarendajate tuntus ja seire
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.