“Point+” uus osa keskendub välimeediale
23.12.2024
23.12.2024
“Kui me oleme rääkinud klientidega, siis peamine asi, mida nad otsivad, on lai reach, et pigem sa otsid, et võimalikult laia sihtrühma katta ja siis on võtmesõnaks erinevate kohtade arv,” rääkis Sepp. Ta tõdes, et erilahenduste kasutamine on väga tervitatav ja neid on põnev teha ja vaadata. Samas võrdles ta erilahendusi pipra lisamisega toidu sisse – hea asi, aga mitte liiga palju kasutada. “See on kindlasti ühe koha kohta kallim ja siis sa jälle mõtled, et kui on eesmärk laia sihtrühmani jõuda ja kui ma panustan nii palju ühte kohta, siis see lai katvus kindlasti kannatab,” lisas Sepp. Erilahendused on sotsiaalmeediasõbralikud ja siin meenutas Sepp Töötukassa varasemat lahendust, kus inimesed said end katsetada erinevates ametirollides ja neid katsetusi sotsiaalmeedias jagada.
Digipindade puhul on välimeedias võimalik kasutada lahendusi, mis teevad reklaamid inimeste jaoks ajakohasemaks. Sepp tõi näite, et jaanipäeva nädal võib olla Eestis nii vihmane kui külm, aga teinekord ka soe. “Siin tulebki digitaalse välimeedia ilu välja. Meie kandjatel on selline programm, et sa eelsisestad kriteeriumid. Näiteks kui sajab vihma, siis näitab kummikute pakkumist. Kui on päike, aga külm, siis näitab mingite toredate soojade pleedide pakkumist. Kui on päike ja on soe, siis näitab grillide ja grill-liha pakkumist,” selgitas Sepp. “Ehk siis sa eelsisestad need kujundused juba nädala alguses ära ja pind kuvab vastavalt ilma või muude kriteeriumite muutumisel just selle relevantse sõnumi. See pole sugugi mingi tilulilu. Suurbritannias tehti selle kohta väga mastaapne uuring ja see relevantse sõnumi näitamine tõstab ostukavatsust ja reageerimist 17 protsenti.” Ta tõi näiteks, et praegu on väljas PZU kindlustuse reklaam, kus reklaam muutub vastavalt ilmale.
Huvitav arutlus oli ka selle üle, millistele projektidele öeldakse “ei”. “Mida me väga hoolega jälgime, on see, et me peame arvestama, et tänavakeskkonnas liiguvad lapsed üksi. Näiteks kampaaniad, mille eesmärk on lõpetada loomade kohtlemine mingil viisil – neil on hea eesmärk, aga ma pean arvestama, et kui see kujundus on väga julm, siis ma ei taha, et lapsed üksi ilma vanemliku selgituseta seda näevad. Näiteks sellise põhjendusega me keeldume vahel neid võtmast.”
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.
Loe ka:
– Tagasivaade 2023. aasta reklaamiturule: enim kasvas välimeedia ja enim langes ajakirjade osakaal
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.