Eesti inimesed hindavad kõige kliendisõbralikumaks äpiks Smart-IDd

13.02.2025

Viisime esmakordselt läbi mobiilirakenduste kliendisõbralikkuse uuringu, kust selgus, et Eesti elanikud hindavad Eestis loodud mobiilirakendusi samaväärselt maailmas laialdaselt kasutatavate äppidega. Kõige kliendisõbralikumaks hinnatakse Smart-ID rakendust.

Eestis tegutsevate ettevõtete mobiilirakendustest jõudsid esiviisikusse veel Swedbank, Revolut, Apollo Kino ja Õhtuleht. Vaadates kõiki mobiilirakendusi, moodustasid esiviisiku Smart-ID, Swedbank, Shazam, Waze ja SHEIN.

“Mobiilirakendused on muutunud oluliseks suhtluskanaliks ja asjaajamiskeskkonnaks kliendi ning ettevõtte vahel. Eesti ettevõtted võivad tunda rõõmu, et kasutajad hindavad meil loodud rakendusi praktiliselt sama kõrgelt kui maailmas laialdaselt kasutatavaid rakendusi,“ rääkis Kantar Emori uuringuspetsialist Katariina Mäll. „Peamiselt tõid vastajad välja, et väga olulised aspektid äppide kasutamise juures on nende lihtsus, töökindlus ja sujuvus. Mis aga inimestele ei meeldi, on see, kui rakendus ei ole ajakohane ega visuaalselt ilus või on aeglane,“ lisas ta. Keskmiselt on Eesti elanikel alla laetud 18 mobiilirakendust.

Kantar Emori meediapäeva uuringu andmetel veedavad Eesti inimesed (vanuses 15-74) mobiiltelefonis keskmiselt kolm tundi päevas. Peamiselt kulub aeg sotsiaalmeediale, uudisportaalidele ja muusika kuulamisele.


Mobiilirakenduste kliendisõbralikkuse indeksuuringus hindasid vastavaid äppe need inimesed, kellel on nende äppidega reaalne kasutuskogemus. Kaardistati, kui rahul ollakse rakendustega ning kui mugav on neid kasutada. Nende kahe hinnangu põhjal moodustus kliendisõbralikkuse indeks. Uuringusse oli kaasatud 125 mobiilirakendust. Küsitlus toimus 05.–12.12.2024 ja selles osales 1213 Eesti elanikku vanuses 16+.

Katariina Mäll ja Kaisa Esko räägivad uuringu tulemustest põhjalikumalt värskes “Point+” osas:

“Äpp on hea viis kaasata oma kliente uut moodi. See on otsene turunduskanal, seal saab saata teavitusi. Äpp on sinuga kogu aeg kaasas, ta on sulle lähedal,” kommenteeris Katariina Mäll podcastis mobiilirakenduste olulisust. Uuringuekspert Kaisa Esko rääkis, et brändide jaoks on oluline läbi mõelda, kuidas leida see tasakaal, et mobiilirakendus oleks inimesele eelkõige kasulik ega muutuks liigsete teavituste tulemusel tüütuks. Seda enam, et inimesed kasutavad palju rakendusi. “Sellel kuldsel joonel püsida on väga raske ja brändide inimesed hoiavad sellel kindlasti ise ka silma peal,” lisas ta.

Tekkis lähem huvi? Uuringu saad soetada meie e-poest

Loe ka:
_ Lähem info uuringu kohta
Veebis pakuvad Eesti elanike hinnangul parimat teeninduskogemust pangad

Katariina Mäll

Katariina Mäll

Uuringuspetsialist

+372 626 8550