Põlvkondlikud erinevused reisiharjumustes
04.03.2025
04.03.2025
Z-põlvkonna (praegused 12-28-aastased) jaoks on reisimine seikluste kogemise ja eneseavastamise viis. Nad armastavad avastada uusi ja erilisi sihtkohti – 48% neist külastas oma viimasel reisil mitut riiki. Seda on rohkem kui ühegi teise põlvkonna puhul.
Nad on ka kõige altimad üksinda reisima – iga viies selle põlvkonna esindaja tegi oma viimase reisi üksinda.
Sotsiaalmeedia mängib nende reisiotsustes suurt rolli – 63% ütleb, et mõjuisikud/suunamudijad mõjutavad nende sihtkohavalikuid. Seda on taas oluliselt rohkem kui vanemate põlvkondade puhul.
Teistest põlvkondadest eristab neid ka tehnoloogia laialdane kasutamine, reiside planeerimiselgi on neil tehisaru abiks. Turismisektor saab seda põlvkonda meelitada nutikate digilahendustega.
Y-põlvkond (sündinud vahemikus 1980-1996) otsib reisides tasakaalu seikluste ja sotsiaalse suhtluse vahel. Nad reisivad koos elukaaslase või sõpradega, harvemini üksi. Eriti populaarsed on romantilised puhkused – 26% y-põlvkonnast seab paarireisid oma reisiprioriteetide hulka.
Selle põlvkonna jaoks on tähtsad ka jätkusuutlikud reisivõimalused, mis haakuvad nende keskkonnateadlike väärtustega.
Nad armastavad kombineerida lõõgastust ja aktiivseid tegevusi, hinnates nii kultuurielamusi kui meelelahutust.
X-põlvkond (sündinud ca 1965-1979) reisib sageli koos perega. Nende reisid on tavaliselt suunatud aja veetmisele laste või laiendatud pere liikmetega.
See põlvkond eelistab pikematel reisidel sageli üürida korteri või maja, mis võimaldab majutada mitut põlvkonda korraga – ideaalne valik neile, kes reisivad koos täiskasvanud laste ja lastelastega.
Erinevalt noorematest põlvkondadest ei usalda see põlvkond oma reisiotsuste tegemisel nii palju sotsiaalmeediat. Nad toetuvad pigem isiklikele soovitustele.
Beebibuumerid (sündinud 1946-1964) eelistavad mugavust ja rahulikku puhkust. 77% neist valib rahvusvahelise reisi jooksul ainult ühe sihtkoha. Paljud neist eelistavad kodumaiseid reise, seda võib eriti välja tuua Ameerika Ühendriikide ja Austraalia turistide puhul.
Majutuse osas valivad nad tihti hotelle ja kuurorte, kus on kõik mugavused olemas. Nad hindavad stressivabu reisikogemusi.
Vaatamata erinevustele on kõigil põlvkondadel üks ühine joon: reisimine pakub neile võimalust lõõgastuda ja maailma avastada. Iga põlvkonna eelistused pakuvad väärtuslikku infot reisiettevõtetele ja sihtkohtadele, kes soovivad oma pakkumisi kohandada vastavalt eri vanuserühmadele.
Uuring hõlmas enam kui 10 000 tarbijat kümnest erinevast riigist (Austraalia, Brasiilia, Hiina, Prantsusmaa, Saksamaa, Singapur, Lõuna-Korea, Suurbritannia, Ameerika Ühendriigid ja Araabia Ühendemiraadid) ning küsitlus viidi läbi perioodil 12.–24. november 2024. Andmed koguti Kantar Profiles vastajate platvormi kaudu.
Loe täispikka aruannet: „Connecting with the Tourism Community“.
Allikas: Kantar
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.