Hando Sinisalu: hea sisuturundus on selline, mille toimetus avaldaks ka niisama

07.04.2025

Taskuhäälingu „Point“ seekordne külaline, ajakirjanik ja konverentside produtsent Hando Sinisalu leiab, et sisuturunduse puhul ei tohi liiga jõuliselt müüa – siis ei taha seda keegi lugeda. “Võib-olla ma teen kellelegi liiga, aga kui ma loen pressiteateid, siis võetakse mingi asi, valatakse siirupiga üle, tehakse nii magusaks kui üldse saab. Seda ei taha keegi lugeda. Ideaalse sisuturundusmaterjali kriteerium on see, et kas see läheks Delfisse või Äripäeva või muusse väljaandesse ka niisama sisse: see peab olema nii hea, et toimetus ütleks, et võtame selle niisama ka sinna sisse.“ Tema sõnul võiks sisuturunduses vastata oma potentsiaalse ostja kõikidele küsimustele.

Hando Sinisalu teenis oma esimese raha diskorina, sealt edasi tulid juba väike meediaagentuur, töö raadios ja Eesti Päevalehes, taas agentuuris ning siis jõudis ta Passwordi konverentsideni. Ta tunneb rõõmu, et Password on pikalt olnud turundajate jaoks oluline. Sinisalu meenutas, et kunagi olid Tartus konverentsid kahepäevased ja rajud peod kestsid hommikuni. Sinisalu on osalenud konverentside korraldamisel 35 riigis Sloveeniast Botswanani. Lisaks nüüdseks Äripäeva Bestmarketingi konverentsina tegutsevale Passwordile tegutseb ta B2B turunduskonverentsi Parrot produtsendina (ja asutas ka selle konverentsi).

Arutledes selle üle, kuidas ta konverentsil peateemasid leiab, ütleb Sinisalu, et suur roll on sisetundel, inimestega rääkimisel. Ta tõdes, et konverents peab olema inspireeriv ja pakkuma ka teatud meelelahutust, nii et liiga kitsad teemad hästi peale ei lähe. „Kuidas tarbijat mõista – see on turunduses olnud teemaks nii kaua, kui turundus on eksisteerinud. Kuidas ostjale emotsionaalset mõju avaldada – see ei kao teemana kuskile,“ tõi ta näite aegumatutest teemadest. Esinejatena on tema hinnangul põnevad väiksemad ettevõtted, kelle ettekanded ei pea erinevalt ettevaatlikest börsiettevõtetest enne mitut filtrit läbima. „Kõige põnevamad on sellised natuke väiksemad, mässaja-tüüpi-ettevõtted, kus nad peavad tegema teistmoodi asju,“ leiab ta.

Sinisalu rääkis, mis on esinejate jaoks üldiselt motivatsiooniks. „Ta kas saab raha selle eest, näeb ärivõimalust – teeb end tuntuks, saab kliente, või tahab lihtsalt reisida.“ Veendumine selles, et potentsiaalne esineja on laval hea, on tänu YouTube’ile lihtsamaks läinud. Sinisalu kogemuse põhjal sobivad Eesti publikule eriti hästi esinejad Skandinaaviast, Suurbritanniast, Hollandist. Nende puhul on suhteliselt kindla peale minek – nad räägivad üldiselt vabalt ja tunnetavad ka meie konteksti. Naisi on Sinisalu sõnul keerulisem esinema saada kui mehi. „Naised võtavad seda asja tõsisemalt. Meeste puhul on tihti ka nii, et lähevad mütsiga lööma – küll ma midagi ikka räägin,“ kõneles Sinisalu. „Naistel on ka ebakindlus, et kas ma olen piisavalt hea. Mul on juhtumeid, kus ma võtan ühendust mõne konkreetse naisesinejaga ja siis ta ütleb, et ma ei tule, aga ma soovitan sulle hoopis paremat esinejat, kes on mees, ja tema teab palju rohkem.“

Kuula-vaata lähemalt (vt ka Spotifys):


Augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.

Loe ka:
Sirle Arro: mul on kogu aeg huvitav
– Arthur Taavet väärtustab brändingu puhul PRi