Mirjam Endla: peaksime suunamudijaid rohkem kasutama

15.04.2025

Taskuhäälingu „Point“ seekordne osa on erilisem juba seetõttu, et see võeti üle avalikul salvestusel Passwordi turunduskonverentsil. Mikrofoni ette istus Atria turundusjuht Mirjam Endla.

Üks huvitav infokild Endla varasemast karjääriteest on see, et ta tegutses aastaid hambaravi õena ja seejärel müüs meditsiinitarvikuid. Lihatööstuses oli tema esimene ametikoht Maag Grupi müügisekretärina, sealt edasi kandideeris ta ettevõtte sees Rannarootsi brändi turundusspetsialistiks. Nii oligi tema teekond turunduses alanud.

Kui Mirjam Endla Atriasse jõudis, ei olnud seal parasjagu lihtsad ajad. „See hetk, kui me tegelikult uue juhtkonnaga peale läksime 2013. aastal, oli olukord ju väga keeruline. Atria majandustulemused olid väga nõrgad, seal oli kolm brändi, aga ükski ei olnud nii tugev, et võiks neid müügitulemusi koju tuua,“ meenutas Endla. See kõik tundus talle põnev väljakutse. Kui tooteportfellis oli alguses 500 toodet, siis praegu ollakse 300 juures. „Vähem tooteid, aga kasumlikum – see oli eesmärk,“ selgitas ta. Ettevõttes tehti rida muutusi, peamine fookus seati Maks & Mooritsale.

Sotsiaalmeedias on Atria olemas Facebookis ja Instagramis. Sisuloome ja postitamine ostetakse sisse. Peamiselt jagatakse seal informatiivset sisu uute toodete kohta jne. Agentuuri vahendusel kasutab ettevõte ka suunamudijaid ning seal pole fookuses niivõrd jälgijate arv kui sihtrühma sobivus ja autentsus. “Peaksime suunamudijaid rohkem kasutama. See on kanal, mis toob kasu. Selline suust suhu reklaam on ju väga tõhus,” märkis Endla. Ta tõi näite, kus Soome kolleegid otsisid kajastusvõimalusi oma uutele pannkookidele. Kaasati suunamudijaid ja õnnestus leida nii õige sihtrühm, et pannkooke müüdi väga edukalt.

Juttu tuli ka uute toodete turule toomisest ja olemasolevate parandamisest. „Niisuguseid väga kindlaid KPIsid (mõõdikuid) meil ei ole, et me peame täpselt nii palju tegema. See sõltub turuvajadusest, meie võimekusest jne. Kindel on see, et meil on tootearendus kaks korda aastas: suvetoodete ja talvetoodete tootearendus. Seal on meil kindel reegel, et nii palju, kui sa (tooteid) maha võtad, teed ka uusi juurde. See tuleneb sellest, et kui ma võtan liiga palju maha – näiteks pakun suvel 20 toote asemel 10, siis ma kaotan ka letipinda kohe.“

Jutuks tuleb ka see, mida Endla väärtustab agentuuride puhul, kui kaugele jõuti taimetoitluse trendiga Eestis, kuivõrd saate külaline kasutab tehisaru jne.

Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):

Augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.

Loe ka:
Hando Sinisalu: hea sisuturundus on selline, mille toimetus avaldaks ka niisama
Sirle Arro: mul on kogu aeg huvitav
– Arthur Taavet väärtustab brändingu puhul PRi