“Point+” võttis fookusesse turunduse automatiseerimise
17.04.2025
17.04.2025
Salesforce on üks maailma juhtivaid pilvepõhiseid kliendihaldusplatvorme (CRM) ning seda kasutatakse turunduses ja müügis laialdaselt. Duško tõi näite, et kui ettevõttel on Excelis tuhatkond klienti ning keegi ei saa enam aru, kes kellega millal viimati suhtles (need andmed on inimeste e-mailides, paberilipikutel jms), võib selline süsteem lagunema hakata. „Ettevõte ei osta endale süsteemi kui sellist, vaid ostabki enda probleemile lahenduse. Oluline on see, mis väärtuse sa sellest saad,“ kõneles Duško.
Peatuti ka teemal, et kas väljamineva turunduskommunikatsiooni (nt e-maili turundus) jaoks oleks mõistlik võtta kasutusele teine domeen, mitte teha seda põhidomeeni pealt. „Minu isiklik soovitus ei ole täiesti uut domeeni võtta, vaid brändi juhtimise mõttes teha alamdomeen. See alamdomeen delegeeritakse ära teisele IP-le ja kui see IP on ilusasti soojendatud, siis ta hoolitseb, et need kirjad jõuavad kohale,“ rääkis Taavi Uudam.
Uudam kirjeldas, kuidas tehisarul põhinevad tööriistad loovad e-maili turunduse adressaatide profiile ja ennustavad kasutajate käitumist (kui tõenäoliselt kiri avatakse, mis ajal; kui tõenäoliselt on see kontakt lahkuja). Selliste profiilide loomine võtab aega ja nõuab head andmepõhist alust.
Juri Duško rõhutas, et väga oluline on kaotada silotornid turundus- ja müügiinimeste vahel. Tema sõnul peab turunduse ja müügi vaheline koostöö olema ühise eesmärgiga. Koostöö keskmes on ühine arusaam sellest, mis teeb müügivihjest n-ö sooja kontakti ja millal on õige aeg kliendiga edasi liikuda. Selle tulemusel on turunduse tulemused ka müügiinimeste tulemused ja vastupidi.
Juttu tuleb ka personaliseerimisest turunduses ja kodulehtede puhul, valdkonna tulevikust ja tehisarust ning sellest, kui kiiresti erinevate lahenduste puhul tulemusi oodata.
Kuula-vaata lähemalt (vt ka Spotify ja Apple Podcasts)
Novembris alustasime turunduspraktikate taskuhäälingu “Point” lisasaatega “Point+”, kus igal nädalal võetakse fookusesse üks teema, mida kutsutakse kommenteerima valdkonna ekspert.
Loe ka:
– “Point+” digistrateegiast
– Värske trendiuuring heidab pilgu turunduse võtmenäitajatele Eestis
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.