Maria Tiidus: turundaja on justkui liim, mis seob ettevõtte eri osi
21.04.2025
21.04.2025
Just selle ühendava rolli puhul on Tiiduse sõnul oluline tajuda liidriomadusi. „Juhtimisel on kaks olulist sammast: üks on management ehk operatiivtasandi töö. Teine on leadership ehk empaatiavõimelisus, teise osapoole ärakuulamine – tajumine, mida teine osapool sinuga koostööst ootab. See tähendab ka valmisolekut olla ise eeskujuks mingites keerulisemates olukordades, rollides. See leadership’i pool on Eestis juhtidel täna arenemisjärgus,“ rääkis Tiidus.
Tõeline juhtimine ei tulene rollist ega ametinimetusest, vaid sellest, kas meeskond aktsepteerib kolleegi liidrina. „Liider saab olla ainult siis, kui sind keegi valib liidriks,“ sõnas Tiidus. See „valimine“ ei juhtu formaalselt, vaid tuleb pikaajaliselt usalduse ja eeskuju kaudu. „Liider sünnib ikkagi sellest, et sinu tiim tunnetab, et sa tõesti oledki see, kelle taha me tahame joonduda ja sul on meile kõigile midagi õpetada. Samuti, et sa ka kriisiolukorras käitud selliselt, et ma tunnen ennast turvaliselt,“ täiendas Tiidus. Juhi ülesanne on tajuda, millal astuda ette ja millal lasta teistel särada – ja see tunnetus sünnib ainult pidevas suhtluses, mitte kontrolli kaudu.
Usaldus on Tiiduse hinnangul kõige tugevam valuuta, mida juht või turundaja saab luua – ja see ei sünni üleöö. „Usaldus tekib läbi selle, mida sa räägid ja mida sa teed,“ ütleb ta. Kui sõnad ja teod lähevad pidevalt kokku ning tulemused kinnitavad nende tähendust, tekibki usaldus, mis kannab edasi ka keerulistel aegadel.
Ta rääkis, et igas rollis on ta veendunud, et temast oleneb kõik. „Ma mitte üheski rollis ei ole oma elus olnud niimoodi, et mõtlen, et minust ei olene midagi. Minu peas on see, kuhu ma tahan jõuda,“ kõneles ta. Tiidus tõi näite, et isegi, kui on eelarvet vähe, siis ta läheb ja ütleb, et sellise eelarvega jäävad need asjad tegemata ning mõju on selline.
Tiidus mainis, millistes turundus- ja kommunikatsioonivaldkondades nad kasutavad partnereid. Partnerluse kvaliteeti ei määra ainult professionaalsus, vaid ka jagatud väärtusruum. „Partner saab olla partner siis, kui meil on ühine väärtusruum,“ rõhutas Tiidus. Ta lisas, et see ei selgu mitte ametlikust küsimustikust, vaid esimese vestluse jooksul. Kui mõlemad osapooled jagavad sarnast väärtusruumi ja arusaama projekti mõjust, mida soovitakse luua, on koostöö viljakas ja jätkusuutlik.
Muidugi tuleb juttu ka sellest, mis on praegu võtmeküsimused Alexela energiavaldkonnas ning sellest, milline on turunduse roll tootearenduses. Samuti Tiiduse kogemustest Eesti Kunstiakadeemiast Kaitseinvesteeringute Keskuseni.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify ja Apple Podcasts):
Augustis alustasime Kantar Emori taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Mirjam Endla: peaksime suunamudijaid rohkem kasutama
– Hando Sinisalu: hea sisuturundus on selline, mille toimetus avaldaks ka niisama
– Sirle Arro: mul on kogu aeg huvitav
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.