Vaadatuim saade oli vana-aastaõhtul „Eesti Vabariigi Presidendi Uusaastatervitus“
03.01.2018
03.01.2018
Eesti elanikud vaatasid 31. detsembril 2017. aastal telerit keskmiselt 6 tundi ja 32 minutit. Võrreldes aasta varasema vana-aasta viimase päevaga on seda lausa 25 minuti võrra rohkem. Eestlased veetsid aasta viimasel päeval telerite ees 6 tundi ja 46 minutit ning mitte-eestlased 6 tundi ja 1 minuti.
Kõige rohkem tähelepanu, 25,5% kogu telerivaatamisajast läks vana-aastaõhtul ETV-le. Neli järgmist kanalit olid vaatamisaja järgi Kanal 2 (11,9%), TV3 (10,1%) ning PBK (6,0%) ja RTR Planeta (6,0%).
Vana-aastaõhtu nn otse vaadatuim saade oli ETV kanalilt otse-eetrina üle kantud „Eesti Vabariigi Presidendi Uusaastatervitus“, mida vaatas keskmiselt 213 000 vaatajat. Vaadatavuse poolest järgmised saated olid ETV-s näidatud „Eesti mäng. Aastavahetuse eri“ (187 000 vaatajat) ja „Ärapanija 2017“ (182 000 vaatajat). TV3 vana-aastaõhtu vaadatuim saade oli „Edekabel/2017“, mis kogus 100 000 vaatajat, ning Kanal 2 vaadatuimaks saateks osutus „Aastavahetus Kanal 2-ga“ (81 000 vaatajat).
Eesti Vabariigi Presidendi Kersti Kaljulaidi uusaastatervituse keskmine vaatajate arv ühe saateminuti kohta oli 340 000 (28,1%) vaatajat. Enim vaatajaid jälgis presidendi uusaastatervitust ETV kanali vahendusel (213 000), millele järgnesid Kanal 2 (60 000), TV3 (43 000), ETV+ (15 000) ja ETV2 (8000).
Kuna vana-aastaõhtu programm oli tihe, siis vaadati palju selle õhtu saateid järgmisel päeval kordus-tv või salvestuse pealt järele. 1. jaanuaril 2018 oli järelvaatamise osakaal kogu telerivaatamise ajast kõigi aegade kõrgeim, olles 8.2% vaatamisajast. Aastavahetuse saadetest järelvaadati aasta viimasel ja uue aasta esimesel päeval enim ETV-s olnud saadet „Tõnis Niinemets – Täna on homme“, mille keskmine järelvaatamise hulk oli 47 000 vaatajat. Järgnesid TV3 saade „Edekabel/2017“ 39 000 vaatajaga ning vana-aastaõhtul kell 21:30 eetris olnud „Ärapanija 2017“ 32 000 vaatajaga.
Samuti oldi teleri ees pikalt ka uue aasta esimesel päeval. 1. jaanuaril 2018 vaadati telerit 6 tundi ja 4 minutit ning vaadatuim saade oli „Urmas Ott – One Man Show“ (ETV), mida vaatas 176 000 vaatajat. Järgnesid „Aktuaalne Kaamera“ (ETV – 148 000 vaatajat), „Mida toob aasta 2018?“ (Kanal 2 – 145 000 vaatajat) ning traditsiooniliselt ka „Viking Lotto Aastaloos“ (Kanal 2 – 123 000 vaatajat). Lisaks mahtusid veel vaadatumate saadete hulka erinevad ennustussaated ja mängufilmid ning telekanalite kavades olnud eelmise õhtu kordussaated.
Nr | Saade | Kanal | Vaatajaid (tuh) | Vaatajaid (%) |
1 | EESTI VABARIIGI PRESIDENDI UUSAASTATERVITUS | ETV | 213 | 17,6 |
2 | EESTI MÄNG. AASTAVAHETUSE ERI | ETV | 187 | 15,4 |
3 | ÄRAPANIJA 2017 | ETV | 182 | 15,0 |
4 | ÕNNE 13. VANA-AASTA ERI | ETV | 157 | 12,9 |
5 | AKTUAALNE KAAMERA | ETV | 155 | 12,8 |
6 | SAJAGA JUUBELIAASTASSE! | ETV | 148 | 12,2 |
7 | TÕNIS NIINEMETS. TÄNA ON HOMME | ETV | 132 | 10,9 |
8 | NUTA VÕI NAERA | ETV | 127 | 10,5 |
9 | HOMMIK ANUGA – AASTAVAHETUSE ERI | ETV | 126 | 10,4 |
10 | HITISADU | ETV | 112 | 9,2 |
11 | EDEKABEL/2017 | TV3 | 100 | 8,3 |
12 | MIDA TOOB AASTA 2018? | TV3 | 96 | 7,9 |
13 | ÕHTUSÖÖK ÜHELE | ETV | 82 | 6,8 |
14 | AASTAVAHETUS KANAL2-GA | Kanal 2 | 81 | 6,7 |
15 | HEERINGA VANA-AASTAÕHTU | Kanal 2 | 73 | 6,1 |
16 | RUJA | ETV | 67 | 5,5 |
17 | VENEMAA PRESIDENDI UUSAASTAPÖÖRDUMINE | PBK | 63 | 5,2 |
18 | VENEMAA PRESIDENDI UUSAASTAPÖÖRDUMINE | RTR Planeta | 61 | 5,1 |
19 | EESTI VABARIIGI PRESIDENDI UUSAASTATERVITUS | Kanal 2 | 60 | 5,0 |
20 | HEERINGA NÕUANDED | Kanal 2 | 58 | 4,8 |
Nr | Saade | Kanal | Vaatajaid (tuh) | Vaatajaid (%) |
1 | URMAS OTT. ONE MAN SHOW | ETV | 176 | 14,5 |
2 | AKTUAALNE KAAMERA | ETV | 148 | 12,2 |
3 | MIDA TOOB AASTA 2018? | Kanal 2 | 145 | 12,0 |
4 | VIKING LOTTO AASTALOOS | Kanal 2 | 123 | 10,2 |
5 | HOMMIK ANUGA – AASTAVAHETUSE ERI* | ETV | 89 | 7,4 |
6 | 2017 AKTUAALSES KAAMERAS* | ETV | 71 | 5,9 |
7 | MF PAHATAR | TV3 | 69 | 5,7 |
8 | VIINI FILHARMOONIKUTE UUSAASTAKONTSERT | ETV | 68 | 5,6 |
9 | MF HELISEV MUUSIKA | TV3 | 68 | 5,6 |
10 | UNISTUSEPÜÜDJA | ETV | 65 | 5,4 |
11 | MF BEAN – TÄITSA LÕPP FILM | Kanal 2 | 64 | 5,3 |
12 | MUUSIKAVIDEO/EESTI | ETV | 62 | 5,1 |
13 | AASTA SÄRAVAIMAD TÄHED* | ETV | 58 | 4,8 |
14 | EESTI VABARIIGI PRESIDENDI UUSAASTATERVITUS* | ETV | 57 | 4,7 |
15 | MF KESKEA RÕÕMUD | ETV | 55 | 4,5 |
16 | MR BEANI MARATON | Kanal 2 | 48 | 4,0 |
17 | MIDA TOOB AASTA 2018?* | TV3 | 48 | 4,0 |
18 | DOKF KAHE NÄOGA MEES* | ETV | 46 | 3,8 |
19 | EDEKABEL/2017* | TV3 | 46 | 3,8 |
20 | SÕNUMID 19.00 | RTR Planeta | 41 | 3,4 |
* kordussaade
Sihtrühm: 4-aastased ja vanemad Eesti elanikud
Allikas: Kantar Emor, Teleauditooriumi Mõõdikuuring
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.