Kuidas turundada koerasõpradele
31.07.2018
31.07.2018
Mis iseloomustab koeraomanikke ja millele peaksid turundajad tähelepanu pöörama, et selle sihtgrupini jõuda? Heidame pilgu Suurbritanniasse ja Eestisse.
Kantar Media andmetel on Suurbritannia elanikest veerandil kodus vähemalt üks koer. Peaaegu neljandikul koeraomanikest on isegi kaks koera ningi 6 protsendil on koguni kolm või isegi rohkem. See on üsna palju karvaseid neljajalgseid lemmikuid kokku.
Nii mõnedki Suurbritannia koeraomanikud on tegelikult ka kassisõbrad – kolmandikul koeraomanikest on üks või isegi mitu kassi. Tegelikult on koeraomanikud 23 protsenti tõenäolisemalt (kui Suurbritannias täiskasvanud keskmiselt) ka kassiomanikud.
Kantar Emori uuringud kinnitavad, et ka Eesti elanikud on loomasõbrad – vähemalt üks koer on kodus samuti umbes neljandikul eestimaalastest ning koguni 42 protsendil koeraomanikest on lisaks koerale kodus ka kass.
Kantar Media uuringust ilmnes, et koeraomanikele meeldib silma paista, proovida uusi asju ja lõbutseda. Nad nõustuvad keskmisest täiskasvanust 34 protsenti tõenäolisemalt väitega, et nende auto peaks püüdma tähelepanu. Nad on ka 29 protsenti tõenäolisemalt arvamusel, et alkoholi tarbimise põhieesmärk on purju jääda, ning märkavad 29 protsenti tõenäolisemalt uusi brände ning ostavad neid, et näha, mida need endast kujutavad.
Me Eestis oleme brittidest veidi erinevad – uusi brände märkab ja neid kohe proovima kipub vaid alla viiendiku Eesti koeraomanikest. Ka pilkupüüdvaid autosid valivad endale Eesti koeraomanikud brittidest vähem – auto välimus on auto ostmisel peamine faktor umbes viiendikule Eesti koeraomanikest.
Koeraomanikud ei ostaks 20 protsenti tõenäolisemalt kosmeetika- ja kehahooldustooteid, mida on testitud loomade peal.
Seega, kuhu tasuks turundajal rohkem panustada, et võtta sihikule neljajalgsete sõprade omanikud?
Valikuid on mitmeid, kuna koeraomanikud on tegelikult erinevat tüüpi reklaamide suhtes üsna avatud. Nad kalduvad ligi 50 protsenti suurema tõenäosusega ostma tooteid sellistelt ettevõtetelt, kes toetavad telesaateid, näitusi või muusikaüritusi. Nad on ka 42 protsenti tõenäolisemalt valmis maksma veebiajakirjade sisu eest ning usuvad 39 protsenti suurema tõenäosusega, et reklaami sisaldav video või arvutimäng võimendab mängu reaalsust. Ka kuulsustel on nende ostukäitumisele mõju – brittidest koeraomanikud tunnistavad 37 protsenti tõenäolisemalt, et tuntud inimesed mõjutavad nende ostuotsuseid.
Eestis aga pole tuntud inimestel meie koeraomanike ostuotsustele niivõrd suur mõju kui näiteks sõprade-tuttavate soovitustel või müüjate-ekspertide nõul. Eesti koeraomanikud otsivad infot ja kasutajate kogemusi ka internetist. Reklaamikanalite puhul pööratakse enim tähelepanu otsereklaamile, mis näiteks paberkujul postkastidesse saabub, kuid ka tele-, raadio- ja internetireklaamile.
Allikad: Kantar Media, Kantar UK Insights
Kantar Emori andmebaas TNSAtlas 2018.
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.