Baltimaade reklaamituru ülevaade 2017
21.09.2018
21.09.2018
Baltimaade reklaamiturg kasvas 2017. aastal võrreldes 2016. aastaga 3,5%. Eesti, Läti ja Leedu reklaamimahud olid kokku 292,8 miljonit eurot.
Kõigi kolme riigi reklaamimaht kasvas üsna võrdselt, olles 2017. aastal järgmine:
Erinevalt Eesti meediaturust, kus telereklaami osakaal kogu reklaamiturust moodustab neljandiku, on Lätis ja Leedus meediatüüpide reklaamimahtude osakaalud tugevalt kaldu telereklaami poole, püsides stabiilselt 45% piirimail kogu reklaamimahust. Balti turgude teist positsiooni osakaalu poolest hoiab endiselt internet. Kõigis riikides vähenes trükimeedia, nii ajalehtede kui ka ajakirjade turuosa. Erandiks oli Eesti ajalehtede reklaamimahu stabiliseerumine võrreldes 2016. aastaga, ajalehed olid ka meediatüüpidest mahtude poolest kolmandal positsioonil peale internetti.
Andmete allikas on Kantar Emori reklaamikulutuste uuring AdEx.
Vaata Baltikumi reklaamituru täpsemat ülevaadet SIIT.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.