Kolm kõige enam oma ametisse sobivat ministrikandidaati on Jüri Luik, Tõnis Lukas ja Mailis Reps
23.04.2019
23.04.2019
Eesti elanikud peavad uue valitsuse ministrikandidaatidest oma ametikohale kõige sobivamateks varasema valitsusliikme kogemusega Jüri Luike, Tõnis Lukast ja Mailis Repsi. Kantar Emor küsis aprillis Eesti elanikelt, mida arvatakse uue valitsuse liikmetest.
Kantar Emori strateegiaeksperdi Aivar Voogi sõnul oli valitsuse pardaleastumise uuringu sihiks selgitada, milliseid ministrikandidaate peavad inimesed loodavas valitsuses oma ametikohale sobivaks, milliseid mitte ning kes ministrikandidaatidest on eestimaalaste jaoks tundmatud.
Enim sobib ministriks Eesti elanike meelest Isamaa ridadesse kuuluv kaitseministri kandidaat Jüri Luik, kes oli selles ametis ka eelmise valitsuse ajal. Üle poole eestimaalastest peab sobivaks samuti Isamaa erakonda kuuluvat kultuuriministri kandidaati Tõnis Lukast, kel eelnev kogemus haridusministrina, ning keskerakondlasest haridus- ja teadusministri kandidaati Mailis Repsi, kel juba varasem kogemus samal positsioonil olemas.
Oma ametikohale kõige vähem sobivaks peetakse Eesti Konservatiivsesse Rahvaerakonda kuuluvat rahandusministriks kandideerivat Martin Helmet ning siseministri kandidaati Mart Helmet – nii arvab üle poole eestimaalastest.
Uuringus osalejatele on tundmatud poliitikuteed alustavad ministrikandidaadid: väliskaubandus- ja IT-ministri kohale kandideeriv Marti Kuusik, maaeluministriks pakutud Mart Järvik ning keskkonnaministriks pakutud Rene Kokk. Ka sotsiaalministriks pürgiv keskerakondlane Tanel Kiik on tundmatu enam kui pooltele eestimaalastele – 58 protsenti Eesti elanikest ei tea teda. Pooltele Eesti elanikest on tundmatu ka isamaalane Riina Solman, kes on esitatud rahvastikuministriks.
Peaminister Jüri Ratast peab oma ametikohale sobivaks 44 protsenti vastajaist, vastupidi arvab 37 protsenti.
Aivar Voogi sõnul on Eesti elanike jaoks kõige probleemsemad EKRE ministrikandidaadid, kas siis oma tundmatuse tõttu või peetakse neid vaadete radikaalsusest tingituna ministri ametikohale mittesobivaks.
Tutvu valitsuse pardaleastumise uuringu tulemustega meie interaktiivse info lehel.
Kantar Emor küsitles aprillis veebi teel 1312 Eesti elanikku vanuses 14–84 eluaastat.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.