USA väärtuslikemate brändide koguväärtus on 3,81 triljonit dollarit
21.11.2019
21.11.2019
Ameerika Ühendriikide saja väärtuslikuma brändi koguväärtus ulatub 3,81 triljoni dollarini, olles kasvanud eelmise aastaga võrreldes 5 protsenti, selgub Kantari ja WPP koostatud väärtuslikemate brändide analüüsist BrandZ.
Esisaja sisse mahtunud brändist 54 on viimase kahe aastaga oma väärtust kasvatanud. Edetabelis olevatest kaubamärkidest 88 olid esisaja hulgas ka eelmisel aastal, mis näitab nende kaubamärkide järjepidevat tugevust. Brändid, mida tarbijad peavad kõige tähendusrikkamaks (mis tarbijate arvates vastavad tõesti nende vajadustele, muutes nende elu paremaks), on alates 2018. aastast kasvatanud oma väärtust 44 protsenti kiiremini kui vähem tähendusrikkaks peetavad brändid.
Tabeli tipus troonib möödunud aastal kolmandal kohal paiknenud Amazon, mille väärtus on enam kui 334 miljardit dollarit (kasv aastaga 20%), olles seega väärtuslikem kui ükski teine kaubamärk BrandZ väärtuslikemate kaubamärkide edetabeli ajaloos. Amazoni järel teisel kohal on Apple (väärtus 303,38 mld dollarit) ning kolmandal positsioonil Google (väärtus 303,22 mld dollarit).
Kiireim tõusja edetabelis on Instagram, mis kasvatas oma brändi väärtust aastaga rekordilised 98 protsenti (väärtus 28,88 mld dollarit, 31. koht). Kiirete tõusjate hulka kuuluvad ka veel Pinterest (kasv 45%), Salesforce (+40%), Chipotle (33%) ning Cisco (31%).
Korralik kasv viimase kolme aasta jooksul ning erinevate valdkondade esindatus edetabelis näitavad, et Ameerika kaubamärgid on tõelised globaalsed liidrid, mis on keskendunud jätkuvale kasvule ning mis elavad majanduslikud tormituuled tõenäoliselt üle paremini kui enamik teisi brände.
Ameerika väärtuslikemate brändide esisajas on esindatud 22 erinevat kategooriat, mis loob üsna mitmekesise pildi ning viitab sellele, et iga ettevõte olenemata valdkonnast suudab ehitada tugevat brändi.
Kategooriatest domineerib taas tehnoloogia, olles esindatud 18 kaubamärgiga (neli neist esikümnes), koguväärtusega 1,4 triljonit dollarit ning moodustades koguväärtusest 37 protsenti. Jaekaubanduse valdkonnast on esindatud 11 kaubamärki, mis kasvasid kokku 15 protsenti 517 miljardile dollarile.
BrandZ väärtuslikemate brändide edetabeli koostamisel kombineeritakse Bloombergi finantsandmete analüüsi rohkem kui 300 000 tarbija arvamusega USAs.
Allikas: Kantar
Juhataja, Kantar Emor
Tihti kipuvad hindajad määrima Y-generatsioonile pähe „unikaalseid“ omadusi, mis on tegelikkuses iseloomustanud noori inimesi läbi aegade. Ent Y-põlvkonnal on võrreldes varasematega ka eripärasid, mis tulenevad mitte mingist sünnipärasest unikaalsusest, vaid keskkonnast, kuhu on sünnitud. Ja keskkond on võrreldes 1990. aastatega vägagi muutunud.