Eesti meediareklaamiturg kasvas üheksa kuuga 3,5%
05.12.2019
05.12.2019
Eesti meediareklaamituru kogumaht koos otsepostiga oli käesoleva aasta esimesel üheksal kuul 77 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 3,5 protsenti, selgus Kantar Emori reklaamipanuste analüüsist.
Kõige kiiremini kasvasid interneti- ja välireklaami mahud, väikest langust näitasid aga raadio, paberajalehed ja otsepost.
„Suurima osa ehk 26 protsenti* turust napsas endale televisioon, kasvades möödunud aasta sama perioodiga võrreldes veidi üle 2 protsendi* ning teenides 18,28 miljonit eurot. Internetireklaami osakaal kogumahust oli veidi üle 23 protsendi*, välireklaamil ligi 18 protsenti*,“ kommenteeris Kantar Emori Baltikumi juht Margo Veskimägi.
Ajalehtede osakaaluks kujunes ligi 17 protsenti*, teenides üheksa kuuga 11,85 miljonit eurot. Ajakirjade üheksa kuu osakaal turust oli veidi üle 4 protsendi*.
Raadioreklaami üheksa kuu maht oli 8,19 miljonit eurot, hoides seega enda käes veidi rohkem kui 11 protsenti* turust.
*Turuosad on ilma otsepostita.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.