Kõige positiivsemaid teeninduskogemusi pakuvad kinod, pakiveoettevõtted, tanklad ja apteegid
04.04.2017
04.04.2017
Eesti inimesed saavad kõige positiivsemad teeninduskogemused kinokülastustest, paki saatmisest ja saamisest, tankla- ning apteegikülastusest. Kinode, pakifirmade, tanklate ja apteekide soovitusindeksid on kõige kõrgemad, see selgus Kantar Emori mahukast 54 ettevõtet hõlmanud soovitusindeksi (NPS) võrdlusuuringust 2017. aasta märtsis.
Kantar Emori kliendikogemuse ekspert Lele Aak selgitas: „Emori märtsis tehtud soovitusindeksi (Net Promoter Score (NPS)) võrdlusuuring oli mahukas ja põhjalik. 2598 Eesti elanikku vanuses 15–74 hindas oma teeninduskogemusi viimaste reaalsete kokkupuudete põhjal – näiteks vahetu kontakt ettevõtte esinduses, kontoris, kaupluses; suhtlus telefoni või e-posti teel. Kokku mõõtsime 11 erinevast tegevusvaldkonnast 54 suurema teenusepakkuja soovitusindekseid ja reastasime ettevõtted soovitusindeksi alusel.“
Kõige kõrgema soovitusväärtusega teeninduskogemused pärinevad kinodelt, pakiveoettevõtetelt, tanklatelt ning apteekidelt. „Kuigi kinokülastajad on kinoteenuseid ka varasemalt teistes samalaadsetes uuringutes väga kõrgelt hinnanud, ei ole nende positsioon varasemalt olnud nii tugev ja ühtlane. Kõige paremaks peavad oma kinokogemusi Apollo Kino kliendid, kuid kaugele maha ei jää ka teised – kõik kaardistatud kinod ja kinoketid asuvad esimese kuue ettevõtte hulgas,“ sõnas Emori kliendikogemuse ekspert Lele Aak.
Lele Aak lisas: „Kinodest eespool (edetabeli esikohal) on vaid pakiveoteenuseid pakkuv Itella SmartPOST, esikümnesse mahub ka tema konkurent DPD. Üllatusena ei tule ka stabiilselt läbi aastate häid ja soovitusväärseid teeninduskogemusi pakkuvate tanklate kõrge soovitusindeks, eesotsas Statoili ja Nestega.“
Kuigi kinod, pakiteenused ja kütusefirmad on pingereas võtnud sisse tugeva positsiooni, on jätkuvalt kõrge ja suhteliselt ühtlane teenindustase ka apteekide valdkonnas. „Apteekidest mahuvad pingerea esimesse kolmandikku tänu oma heal tasemel nõustavale müügile nii Ülikooli Apteek, Südameapteek, Apotheka, Apteek1 kui ka BENU Apteek,“ kommenteeris Aak. „Kui vaadata tulemusi panganduse valdkonnas, siis suured teeninduse lipulaevad Swedbank ja SEB ei ole esikümnesse jõudnud, kuid lippu hoiab kõrgel LHV, kust saadud teeninduskogemustega ollakse konkurentidega võrreldes enam rahul ja kuhu pöördumist julgetakse kindlasti soovitada.“
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.