Kalev püsib ülekaalukalt Eesti inimeste lemmik-toidubrändina
17.06.2020
17.06.2020
Kantar Emor uuris mais 2020 neljandat aastat järjest, millised on Eesti inimeste jaoks kõige meeldivamad brändid toidu- ja joogikategoorias. Pika ajalooga maiustusebränd Kalev, mis kuulub Eesti inimeste lemmikbrändide hulka ka üleüldiselt, püsib toidubrändide seas ülekaalukalt tipus, kuigi veidi on edumaa järgnevate brändide ees kahanenud. Esikümnesse mahuvad lisaks Kalevile veel Maks&Moorits, Merevaik, Rakvere, Gustav, Alma, Põltsamaa, Värska Originaal, Farmi ja Salvest.
Kalevi selja taga on rebimine väga tihe ning erinevused esikümnesse jõudnud brändide meeldivuses on üsna väikesed, mis viitab mitmekesisusele Eesti tarbijate toidubrändide eelistuses.
„Kuigi Kalevi kõrval on teisigi brände, mis on püsinud esikümnes mitu aastat järjest, saab ka sel aastal täheldada mõningaid liikumisi,“ märkis uuringujuht Katrin Männaste. „Teist positsiooni jagama on tõusnud mullune viies, juustubränd Merevaik, ning aasta eest esikümnest välja jäänud lihatoodete bränd Maks&Moorits. Viimane on napilt seljatanud ka läbi uuringuperioodi kõrget kohta hoidva konkurentbrändi Rakvere,“ lisas Männaste.
Aasta eest meeldivaimate toidubrändide hulka tõusnud kondiitritoodete bränd Gustav on oma positsiooni veelgi parandanud. Esikümnes hoiavad kohta ka kaks armastatud piimatoodete kaubamärki Alma ja Farmi, läinudaastasest veidi tagasihoidlikuma meeldivusega püsib kümne meeldivama brändi seas Värska Originaal.
Sel aastal kasvas mitmesuguseid konservtoite pakkuvate Põltsamaa ja Salvesti eelistus. „Kindlasti on siin oma osa ka eriolukorral, mille algusperioodil just need brändid seoses hetkelise ostupaanikaga üsna jõuliselt pildile tõusid,“ kommenteeris Katrin Männaste.
Meeldivaimate toidubrändide esikümme näitab, et toidubrändide puhul hindavad Eesti tarbijad kohalikke, ennast tõestanud tegijaid. Vanuse lõikes brändieelistus küll erineb ‒ kui noorimas tarbijasegmendis (15–24aastased) on edetabeli tipus rohkesti maiustuste, snäkkide ning jookide brände, siis keskealised ja vanemad tarbijad väärtustavad Kalevi kõrval valdavalt toidu põhikategooriate, s.o liha-, piima- ning teraviljatoodete brände. Ka Põltsamaa ja Salvest võlgnevad oma menu just keskealistele ja vanematele tarbijatele.
Brändide edetabeli uuringus kõnetasime veebiintervjuudes 1304 Eesti elaniku vanuses 15–74 aastat. Uuringusse kaasasime 96 toidubrändi. Iga vastaja valis logodega nimekirjast kuni 5 talle kõige meeldivamat brändi.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.