Maailma väärtuslikemate brändide edetabeli eesotsas domineerivad tehnoloogiabrändid
03.07.2020
03.07.2020
Maailma saja väärtuslikuma brändi koguväärtus küündib 5 triljoni dollarini, millest üle kolmandiku moodustavad tehnoloogia valdkonna kaubamärgid, sealhulgas esikümnes domineerib samuti tehnoloogia, selgub äsja WPP ja Kantari avaldatud maailma väärtuslikemate kaubamärkide analüüsist BrandZ.
Sada hinnalisemat kaubamärki suutsid hoolimata koroonaviirusest tingitud majanduslangusest kasvatada oma koguväärtust viimase aastaga 277 miljardi dollari võrra ehk ligi 6 protsenti. Võrreldes eelmise majanduskriisiga aastail 2008–2009 on näidanud need brändid suuremat vastupidavust ning volatiilsust, suure ebakindluse taustal on need brändid järjepidevalt investeerinud pikaajalisse turundusse ning tugeva brändi ehitamisse ning seega suutnud selles kriisis halvima ära hoida. Enne globaalse pandeemia puhkemist oli maailma väärtuslikemate kaubamärkide eeldatav väärtuse kasv 9 protsenti.
Edetabeli tipus troonib endiselt ülekaalukalt Amazon, mis suutis oma väärtust aastaga suurendada 32 protsenti ligi 416 miljardile dollarile. Aastaga ligi 100 miljardi dollari võrra kasvanud globaalne e-kaubanduse gigant on kasvu poolest kolmas.
Edetabeli eesotsas domineerivad tehnoloogiabrändid moodustavad esisaja kaubamärkide koguväärtusest 37 protsenti ning kasvatasid aastaga oma väärtust 10 protsenti. Oma positsiooni teisel kohal säilitas Apple (kasv 14%, väärtus 353.2 mld USD). Kolmandale kohale platseerus Microsoft (kasv 30%, väärtus 326.5 mld USD), möödudes Google’ist (kasv 5%, väärtus 323.6 mld USD).
Rohkem kui poole maailma kõige hinnalisemate kaubamärkide esisajast moodustavad USA brändid, veerandi Aasia päritolu kaubamärgid, sh 17 brändi Hiinast ning kaks Jaapanist.
Tänavune edetabel viitab sellele, et innovatsioon ja loovus on kasvu puhul võtmeteguriks, kuna inimesed veedavad üha rohkem aega veebikeskkonnas. Seejuures on üks huvitavamaid uusi kaubamärke esisajas lühivideote jagamise keskkond TikTok, mis platseerus 79. kohale ning on ühtlasi kõrgeimale kohale jõudnud uustulnuk.
Tugevat kasvu näitas ka jaekaubanduse sektor, kasvatades koguväärtust 21 protsenti ning mille vedajateks olid suured tegijad e-äris.
Üle poole kaubamärkidest meedia ja meelelahutuse valdkonnas mahtusid 20 suurima kasvuga kaubamärgi hulka, sh Netflix (kasv 34%, väärtus 45.9 mld USD), Instagram (kasv 47%, väärtus 41.5 mld USD), LinkedIn (kasv 31%, väärtus 29.9 mld USD) ja Xbox (kasv 18%, väärtus 19.6 mld USD).
BrandZ maailma väärtuslikemate kaubamärkide analüüs kombineerib Bloombergi turuanalüüsi globaalsete tarbijauuringute andmetega, kaardistades rohkem kui 17 000 erinevat kaubamärki 51 erinevast riigist.
Allikas: Kantar
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.