Eesti meediareklaamiturg kasvas aastaga 2,5 protsenti
14.07.2020
14.07.2020
Eesti meediareklaamituru kogumaht koos otsepostiga oli 2019. aastal ligi 107 miljonit eurot, kasvades eelmise aastaga võrreldes 2,5 protsenti, selgus Kantar Emori reklaamipanuste uuringust AdEx.
Kiireimat kasvu näitasid interneti- ja välimeedia reklaamimahud, pisikest langust näitasid paberajalehed ja raadio.
Reklaamituru osakaalu* poolest suurima osa – veidi üle 27 protsendi – ampsas endale sarnaselt eelnevate aastatega televisioon, teenides 26,42 miljonit eurot. Internetireklaami osakaal kogumahust oli 23 protsenti ning maht 22,44 miljonit eurot, välireklaamil 17,5 protsenti ja veidi üle 17 miljoni euro.
Reklaam paberajalehtedes moodustas koguturust 16,6 protsenti ning teenis üle 16 miljoni euro. Ajakirjade osakaaluks kujunes 4,4 protsenti ning mahuks 4,29 miljonit eurot.
Raadioreklaami mahte tabas väike langus (aasta varasema 9-protsendise kasvu järel), raadioreklaami maht moodustas möödunud aastal koguturust 10,5 protsenti ning teenis veidi üle 11 miljoni euro.
*Turuosad on toodud ilma otsepostita.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.