Raadioauditooriumi ülevaade jaanuar–juuni 2020
14.08.2020
14.08.2020
Kantar Emori raadio- ja muusikakuulamise seire andmetel pühendasid Eesti elanikud perioodil jaanuar–juuni 2020 raadio ja muusika kuulamisele keskmiselt 3 tundi ja 56 minutit päevas.
Enim kulutati aega raadiojaamade kuulamisele – 2 tundi ja 29 minutit. Ajaliselt järgneva audioväljundina said kuulajate ajast endale internetipõhised muusikateenused, millele kulub keskmiselt 47 minutit päevas. Salvestatud muusikat kuulatakse 11 minutit ning raadiosaadete järelkuulamisele kulub keskmiselt 2 minut päevas. 28 minutit jaotub ära erinevate raadiojaamade vahel surfamisele või tundmatule audiokanalile.
Võrreldes aasta varasema perioodiga on kogu raadio- ja muusikakuulamise aeg pea veerand tunni võrra vähenenud. Raadiojaamade kuulamisele pühendatud aeg on aga püsinud samal tasemel.
Eestlased kuulasid raadiojaamu keskmiselt 2 tundi ja 53 minutit ning muu rahvuse esindajad vastavalt 1 tund ja 37 minutit päevas.
Nr | Raadiojaam | Kuulajaid (arv) | Kuulajaid (%) |
1 | Vikerraadio | 128 000 | 12,5 |
2 | Raadio Elmar | 89 000 | 8,7 |
3 | Sky Plus | 80 000 | 7,8 |
4 | Star FM | 64 000 | 6,3 |
5 | Retro FM | 52 000 | 5,1 |
6 | Raadio Kuku | 42 000 | 4,1 |
7 | MyHits | 40 000 | 3,9 |
8 | Raadio 2 | 28 000 | 2,7 |
9 | Rock FM | 28 000 | 2,7 |
10 | Power Hit Radio | 21 000 | 2,1 |
Sihtrühm: 12–74aastased Eesti elanikud
Periood: 01.01.2020–30.06.2020
Allikas: Kantar Emor, Raadio- ja muusikakuulamise uuring
Nr | Raadiojaam | Kuulajaid (arv) | Kuulajaid (%) |
1 | Raadio 4 | 39 000 | 3,8 |
2 | Russkoje Radio | 28 000 | 2,7 |
3 | Narodnoje Radio | 25 000 | 2,5 |
4 | Jumor FM | 21 000 | 2,1 |
5 | Sky Raadio | 20 000 | 2,0 |
Sihtrühm: 12–74aastased Eesti elanikud
Periood: 01.01.2020–30.06.2020
Allikas: Kantar Emor, Raadio- ja muusikakuulamise uuring
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.