Ülemiste keskus püsib Tallinna populaarseima kaubanduskeskusena
14.10.2020
14.10.2020
Covid-19 pandeemiast põhjustatud eriolukord, mil kaubanduskeskused olid pea poolteist kuud suletud, ei ole suutnud nende populaarsust kahandada ning enamikus keskustes on kahe kuu jooksul käinud sama suur osa elanikest nagu mullu, näitab Kantar Emori Tallinna kaubanduskeskuste trendiuuring. Märkimisväärset langust on näha vaid selgelt meelelahutusele (kino, toitlustus jms) orienteeritud keskustel.
2020. aasta sügisel on Tallinna ja Harjumaa elanike seas ülekaalukalt populaarseim ostukoht jätkuvalt Ülemiste keskus, mis on edumaad konkurentide ees veelgi kasvatanud. Ülemiste keskuses on kahe kuu jooksul kaupu ostnud või teenuseid tarbinud 36% elanikest, see on aastaga veidi kasvanud.
Kantar Emori ostukäitumise eksperdi Kersten Jõgi sõnul on tegemist maineliidriga, mis eristub teistest kõige laiema kaubavaliku ning mugavaima kogupere ostukohana. „Järjest tugevam kaubavaliku kuvand näitab selgelt, et keskus suudab hästi tabada tarbijate vajadusi ning pakkuda brände, mis on tarbijale atraktiivsed,“ kommenteeris Jõgi.
Ülemistet pidas parimaks tööstuskaupade ostukohaks 32% harjumaalastest, olulise vahega järgneb Rocca al Mare Keskus 21 protsendiga ja Kristiine Keskus 11 protsendiga.
Kaubanduskeskuste TOP 5 |
Parim tööstuskaupade ostukoht Tallinnas | ||
2020. a | 2019. a | 2018. a | |
Ülemiste keskus | 32% | 31% | 31% |
Rocca al Mare Keskus | 21% | 22% | 25% |
Kristiine Keskus | 11% | 11% | 13% |
Järve Keskus | 9% | 10% | 10% |
Viru Keskus koos Tallinna Kaubamajaga | 7% | 7% | 7% |
Kantar Emor kõnetas augustis telefonitsi 1005 Tallinna ja Harjumaa elanikku vanuses 15–74 aastat, valim on esinduslik piirkonna vastavaealise elanikkonna suhtes.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.