Algab selle aasta esimene koroonaviiruse levimuse seireuuringu etapp
07.01.2021
07.01.2021
Tartu Ülikooli teadlased alustavad koostöös Kantar Emoriga 7. jaanuaril selle aasta esimest koroonaviiruse levimuse seireuuringu etappi. Selle käigus hinnatakse nii detsembri keskel kehtestatud üleriigiliste piirangute, aasta lõpu eel jõustunud piirkondlike piirangute kui ka pühadeaja mõju viiruse levimusele.
18. jaanuarini vältava uuringuetapi käigus on kavas testida juhuvalimi alusel 2500 täiskasvanud elanikku üle Eesti. Seireuuringu juhi, Tartu Ülikooli peremeditsiini professori Ruth Kalda sõnul näitasid enne jõule lõppenud uuringuetapi tulemused mõningasi stabiliseerumise märke. Siiski ilmneb Terviseameti nakatumiste statistikast uute nakkusjuhtumite mõningane tõus.
Vahepealsed pühad soodustasid inimeste liikumist ja omavahelist suhtlust. Algavas uuringuetapis analüüsitakse, kui suur mõju on sel olnud viiruse levikule ja kas epideemia hakkab stabiliseeruma või kogub see ikka veel hoogu. Uuringu tulemused on üks lähtekoht, mis aitab otsustada piirangute edasise kujundamise üle.
Uuringuvalimisse sattunutega võtab Kantar Emor ühendust SMS-i või e-kirja teel. Osalejatel palutakse täita veebiküsimustik, et saada ülevaade, kuidas koroonaepideemia on nende igapäevategevust mõjutanud. Ninaneeluproovi andmiseks tuleb minna avalikesse testimispunktidesse, mille tööd korraldab Medicum. Puudega inimesed, eakad või piiratud liikumisvõimalusega inimesed saavad proovi andmiseks kutsuda koju testimisbrigaadi. Proove analüüsib Synlabi Tallinna labor. Testitulemustega saab tutvuda tervise infosüsteemis aadressil digilugu.ee või mobiilirakenduse TESTI abil. Uuringu käigus positiivse proovi andnud inimestega suhtleb uuringumeeskond kahe kuni nelja nädala jooksul korrapäraselt, et jälgida haiguse kulgu.
Uuringut teeb Tartu Ülikooli laiapõhjaline teadusrühm koostöös Synlabi ja Kantar Emoriga.
Rohkem infot uuringu kohta leiab Kantar Emori veebilehelt ja Tartu Ülikooli veebilehelt.
Refereeritud Tartu Ülikooli veebilehelt.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.