Viie suurima jaeketi hinnatasemed Tallinnas jätkuvalt ühtlustumas
14.04.2009
14.04.2009
Aprilli teisel nädalal toimunud TNS Emori igapäevakaupade hinnaseirest selgub, et Tallinnas on jaekettide hinnatasemed võrreldes eelnevate perioodidega jätkuvalt ühtlustunud. Kui jaanuaris erines soodsaim ostukorv viie kaupluse keskmisest 4% ja kalleim 9% ning veebruaris vastavalt 5% ja 3%, siis aprillis olid n-ö käärid vastavalt vaid 4% ja 3%. Kõige soodsam oli ostukorvi maksumus Säästumarketis ja Prismas.
Hinnad fikseeriti 7. aprillil järgmistes Tallinna kauplustes: Lõunakeskuse Säästumarket, Mustamäe tee Maxima, Mustamäe Prisma, Lasnamäe Rimi ja Järve Selver. TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire viiakse läbi kord kuus Tallinna viie suurema jaeketi kauplustes. Igal uuringuperioodil valitakse välja jaekettide konkreetsed poed, kust ostetakse uuringus kaardistatavaid tooteid. Igast poest ostetakse samu tooteid. Hinnad fikseeritakse kassat¹eki alusel.
TNS Emori igapäevakaupade hinnaseire aluseks on pere ühe kuu ostukorv, mis hõlmab pere-eelarves olulisema kaaluga tooterühmi. Ostukorvi arvutamisel tuginetakse Statistikaameti pere-eelarve uuringu andmetele tooterühmade tarbitavate koguste kohta ning TNS Emori hinnaseire andmetele.
Uuringusse on kaasatud nii tuntud brändid kui ka odavaimad tooted. Odavaimate toodete hulka võivad sattuda näiteks nii soodushinnaga müüdavad tuntud brändid kui ka jaebrändid. Odavaimad tooted on toodud sisse nendes tooterühmades, kus tarbijate hinnatundlikkus on suur (nt kuivained, piim, puu- ja köögiviljad jne). Tooterühmades, kus hinna roll on väiksem ja brändi roll suurem (nt kohv, õlu), on uuringusse võetud konkreetsed kaubamärgid. Hetkel kaardistatakse uuringus ligi 40 tooterühma ja ligi 50 toodet.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.