Reisimine pärast pandeemiat – millised on inimeste hoiakud?
08.06.2021
08.06.2021
Hiljuti viis Kantar läbi uuringu maailma erinevates riikides, et kaardistada inimeste pandeemiaeelseid, praegusi ja tulevasi reisiplaane ning kuidas suhtutakse reisimisse praeguses keskkonnas.
Olles üle elanud igasugused piirangud, sulgemised ja keelud, on globaalne reisi- ja turismisektor koroonapandeemia puhkemise tõttu saanud ilmselt kõige tugevama löögi. Koroonakriis tõi kaasa tühistamised, uued viisid töötamiseks ning ka uued reisimisega seotud mured.
Nüüd, mil mitmed üleilmsed piirangud hakkavad leevenema ning vaktsineerimine on juba hoo sisse saanud, hakkab ka globaalne reisisellide kogukond uue normaalsuse poole vaatama.
Viimase aasta jooksul on viibinud puhkusel, mis hõlmas reisimist, veidi vähem kui pooled vastajaist. Veidi alla neljandiku ehk 23% on võtnud ühe puhkuse. Kõrgeim on see näitaja Prantsusmaal (32%) ja Hiinas (29%).
Kõige vähem on reisinud Singapuri elanikud – 80% pole viimase 12 kuu jooksul puhkusereisil käinud, neile järgnevad Suurbritannia (68%) ning Saksamaa (61%).
Selleks aastaks on juba puhkusereisi planeerinud 65% vastajaist. Mandri-Hiina elanike hulgas viiest inimesest neli on puhkuseplaanid teinud, samas kui Suurbritannia ja Singapuri elanikest on puhkuse eesolevaks 12 kuuks planeerinud veidi üle poole.
Nende puhul, kel on juba selleks aastaks plaanid, 64 protsendil on tegemist pandeemia tõttu edasi lükatud puhkusereisiga.
Kolmveerandi järgneva aasta reisiplaanidest moodustavad riigisisesed reisid. See näitaja on kõrgeim Mandri-Hiinas (93%), Brasiilias (87%) ja USAs (85%).
Kuigi uuringu küsitlusperioodi ajal Singapuris olid riigipiirid suletud, paistavad Singapuri elanikud silma kõige suurema kavatsusega järgmise 12 kuu jooksul välismaale reisida – 65% plaanib reisida piiri taha.
Transpordiviisidest mainitakse globaalselt enim lennureisi – 45% reisidest tehakse lennukiga. Sellele järgneb autoga reisimine (42%).
Uuringust ilmneb, et järgneva kuue kuu jooksul on tööreise plaaninud 46%. See näitaja on kõrgeim Hiinas (68%) ja Indias (57%).
Kõige tagasihoidlikumad on tööreiside planeerimisel Suurbritannia ja Singapur – vastavalt 27% ja 29% on järgnevaks pooleks aastaks tööreise oma kalendrisse märkinud.
Globaalselt toetab vaktsineerimispassi ehk dokumendi, mis tõendab koroonavastase vaktsiini saamist, kasutuselevõttu rahvusvaheliseks reisimiseks 70%. Toetus on kõrgeim Indias, Hiinas ja Brasiilias (8 inimest 10st toetab), neile järgnevad Singapur ja Suurbritannia (7 inimest 10st).
Kõige enam suhtuvad vaktsiinipassi kasutamisse vastumeelselt USA ja Saksamaa elanikud – peaaegu kolmandik ei toeta seda ideed.
Suurim mure (36%), mis inimesi pärast pandeemiat seoses reisimisega valdab, on hirm reisil olles teise riiki kinni jääda ehk kui riik pannakse n-ö lukku. Enim tunnevad selle pärast muret Hiina (49%), Singapuri 45%) ja Prantsusmaa (41%) vastajad.
Ka reisimise jaoks vajalik vaktsiin ja/või reisimisele eelnev kohustuslik koroonatest paneb inimesi muretsema – selle tõi välja 36% vastajaist üle maailma.
Üleüldiselt muretsevad piirangute kadudes reisimise pärast kõige enam Brasiilia ja Singapuri elanikud – ainult 3 protsenti väidab, et nad ei muretse millegi pärast. Kõige vähem muretsevad USA elanikud – ligi viiendik neist ei tunne ühtegi muret, mis puutub reisimisse.
Kantar uuris ligi 8000 inimeselt erinevates riikides üle maailma (USA, Suurbritannia, Saksamaa, Prantsusmaa, India, Singapur, Mandri-Hiina ja Brasiilia) veebiküsitluses reisimisega seotud hoiakuid, plaane, murekohti ja teisi reisimisega seotud aspekte.
Allikas: Kantar
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.