Internetiostjate osakaal on langenud kaubanduskeskuste sulgemise eelsele tasemele
08.07.2021
08.07.2021
Kui veel maikuu uuringuseire järgi oli internetist viimase kuu jooksul oste sooritanud 63 protsenti Eesti elanikest, siis nüüdseks on see langenud kaubanduskeskuste sulgemise eelsele tasemele, selgub Kantar Emori värskest e-kaubanduse trendiuuringust.
Peale kaubanduskeskuste avamist mai keskpaigas on internetist viimase kuu jooksul kaupu ostnud 56 protsenti Eesti elanikest. Võrreldes e-kaubanduse tipp-aja ehk märtsi-aprilliga (uuring toimus aprillis) on e-ostjaskond kahanenud 9 protsendipunkti võrra.
„Võrreldes märtsi-aprilliga on enim langenud spordikaupade ja riiete ostmine veebipoest, mis ei moodusta täna enam pooltki tipptasemest,“ kommenteeris Kantar Emori ostukäitumise uuringuekspert Kersten Jõgi. Tänaseks on spordikaupade e-ostjate osakaal langenud 68 protsendil 29 protsendile ning riiete puhul 77 protsendilt 35 protsendile. „Vähemalt 80 protsenti tipptasemest on suutnud säilitada toidukaubad, ravimid ja kosmeetikatooted,“ lisas Jõgi.
Üldiselt on e-ostjate osakaal langenud kõigi kaubagruppide puhul. Kui veel maikuu uuringulaines ületas e-ostjate osakaal 50 protsendi piiri kuues kategoorias 13 vaadeldavast kaubagrupist ning tippajal isegi üheksas kategoorias, siis tänaseks on selliseid kaubagruppe järele jäänud vaid kaks: raamatud ja elektroonika. Need kaks kaubagruppi olid ainsad, mis ka möödunud suvel suutsid ületada 50 protsendi piiri.
E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 10.–16. juunini ja selles osales 1003 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.