Eesti palgatöötajate pühendumus oma tööle on kasvanud
24.09.2008
24.09.2008
TNS Emori palgatöötajate uuringu kohaselt on töötajate pühendumus võrreldes 2006. aastaga kasvanud kahe punkti võrra, küündides praegu 57 TRIM-punktini. Seega vastavad töötajad ebastabiilsemale majanduskeskkonnale suurema pühendumusega oma praegusele tööandjale. Võrreldes Euroopaga on Eesti töötajate pühendumus veidi madalam, Euroopa keskmine on 59 punkti.
Üldine tööõhkkond ettevõtetes ja asutustes on töötajate hinnangul samavõrd motiveeriv, kui see oli paar aastat tagasi, kuid töötajad ise soovivad end tööandjaga rohkem siduda. Nad on valmis enam panustama ja võtma suuremat vastutust oma töö eest. Teisalt viitab see väiksemale valmisolekule töökohta vahetada või reageerida näiteks üleostmiste peale. Nagu paar aastat tagasi, on ka täna palgatase kõige olulisem pühendumust mõjutav tegur. Viimaste aastate kiire palgakasv väljendub töötajate kõrgemas hinnangus oma palga konkurentsivõimelisusele.
Kuigi uuringu tulemused näitavad, et kõrgema sissetulekuga töötajad on märgatavalt pühendunumad võrreldes madalamat palka teenivate töötajatega (punkte vastavalt 70 ja 47), on paljuski küsimus ka töötajate ootustes. Täna oskavad ehk töötajad rohkem väärtustada seda, et neil ikka töö olemas on, aasta-paar tagasi innustasid ajalehtede pealkirjad töötajaid ka suuremat palka nõudma.
Münchenis tegutseva TRIM-keskuse uuringud on näidanud, et töötajate kõrgem pühendumus toob kaasa ka klientide pühendumuse kasvu. Seetõttu on hea tõdeda, et oluliselt on tõusnud teeninduses töötavate inimeste pühendumus (57lt punktilt 63 punktile). Et teeninduses on töötajate ja klientide kokkupuude vahetu, paistab töötajate kõrgem pühendumus klientidele hästi silma parema teeninduse kaudu.
Info aluseks on TNS Emori 15-74-aastaste palgatöötajate uuring Eestis. Küsitlus toimus telefoniintervjuudena septembris 2008 ja hõlmas kokku 400 inimest.
Töötajate pühendumuse uurimisel kasutab TNS Emor TRIM-metoodikat. Uuringufirmade ketis TNS on klientide ja personali pühendumuse uurimisel rakendatud TRIMi paarkümmend aastat. Töötajate pühendumust kaardistavas maailma võrdlusbaasis on sees viimase kolme aasta uuringute andmed, kokku on neis u 1,4 miljonit intervjuud.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.