Internetiostjate osakaal on viimase kuuga veidi kasvanud
25.08.2021
25.08.2021
Kui kevadisest e-kaubanduse tipust alates on e-ostjate osakaal iga kuuga järk-järgult kahanenud, siis värskest e-kaubanduse trendiuuringust on näha väikest tõusu.
Kõrgeim oli e-ostjate osakaal aprillikuu uuringus, mil viimase kuu jooksul oli internetist kaupu ostnud 65 protsenti Eesti elanikest. Juulis oli see 49 protsenti. Augustis on e-ostjate osakaal aga kasvanud 52 protsendi peale.
Võrreldes juuliga on väikest kasvu näha kaheksas kaubagrupis 13st. Neist enim on e-ostjate osakaal kasvanud jalatsite puhul, kus kasv on 25 protsendilt 31 protsendile. 50 protsendi piiri ületab e-ostjate osakaal sarnaselt eelmise kuuga endiselt ainult ühes kategoorias, milleks on elektroonika.
„Võrreldes kevadise tippajaga on kõigist vaadeldud kaubagruppidest oma tipptaset suutnud enim hoida kosmeetika, kus e-ostjate osakaal on 47 protsenti, moodustades 82 protsenti tipptasemest,“ kommenteeris Kantar Emori ostukäitumise uuringuekspert Kersten Jõgi. Enim on e-ostjaid kaotanud remondikaubad, kus tipptasemest on järel vaid kolmandik.
E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 12.-18. augustini ja selles osales 1053 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.