Lidlis on oste teinud 23% elanikest
18.03.2022
18.03.2022
Märtsi algul Eestis esimesed poed avanud Lidlis on esimese kahe nädalaga ostmas käinud 23% Eestimaa elanikest, selgub värskest Kantar Emori uuringust.
Tallinnas, kus asub suurim osa Lidli poodidest, on ostjaid suisa 29%. Huvi ei näi raugevat ka lähiajal – 61% juba oste teinud elanikest plaanib Lidlit külastada ka lähima kahe nädala jooksul.
Kantar Emori uuringueksperdi Kersten Jõgi sõnul ei ole Lidli ostjaskond võrreldav juba pikalt turul tegutsenud suuremate jaekettide ostjaskonnaga, olles enam kui kaks korda väiksem, kuid uuring näitab selgelt, et elanike huvi Lidli vastu on olnud väga suur.
Võrreldes elanikkonna tervikpildiga on Lidli ostjate seas enam muust rahvusest ja 25–34aastaseid eestimaalasi ning ka lastega perede esindajaid. Soo, hariduse ja sissetuleku lõikes nad oluliselt ei eristu.
„Samas on pooled Lidli ostjad seisukohal, et Lidl ei sobi nende põhipoeks, kust osta enamik igapäevaselt vajaminevast toidukaubast,“ kommenteeris Jõgi. Tema hinnangul on siin üheks oluliseks põhjuseks poodide väikesest arvust tingitud asjaolu, et puudub võimalus oste oma kodu lähedal asuvast poest teha, kuid kindlasti peegeldab madal sobivushinnang elanike jaoks ka harjumuspäraste lemmiktoodete ja brändide puudumist.
Lidli külastamist kaardistav veebiuuring toimus 10.–15. märtsini ja selles osales 1282 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.