Parimat teeninduskogemust pakub Cinamon kino
23.03.2022
23.03.2022
Parimat teeninduskogemust pakkuvate ettevõtete edetabeli liidriks tõusis tänavu Cinamon kino, selgub Kantar Emori värskest NPS soovitusindeksi uuringust.
Ettevõtete üldarvestuses mahtusid esiviisikusse veel 2021. aasta liider Smartpost Itella, Rahva Raamat, Apollo Kino ning viiendat kohta jagavad võrdväärselt lemmikloomapood Urr & Nurr ning LHV Pank.
2021. aastal kinosid ei kaardistatud, kuna nende külastajaid oli koroonapandeemia tõttu tavapärasest oluliselt vähem. Tänavu on aga kinod tagasi nimekirjas ning on olnud võidukad – kinod on meelelahutusasutused, mis pakuvad inimestele häid emotsioone ning seetõttu on kõigil kaardistatud kinodel soovitusindeks võrdlemisi kõrge. Kinode valdkonna keskmine soovitusindeks on ka kõikide kaardistatud valdkondade võrdluses kõrgeim.
Eelmise aasta liidrit Smartpost Itellat on taas hinnatud kui väga head teeninduskogemust pakkuvat ettevõtet. Möödunud aastal oli ettevõtte soovitusindeks 53 ning tänavu on see 52 – järjepidevalt väga kõrge tulemus näitab, et ettevõte on suutnud säilitada väga head taset klientide silmis.
Itella Estonia OÜ kliendikogemuse juhi Triin Parmsoo sõnul on kõrge teenindustaseme hoidmine nende jaoks prioriteet: „Töötame pidevalt selle nimel, et Smartpost Itella oleks usaldusväärne ning hea teenusepakkuja kõikidele meie klientidele. Lisaks sellele, et panustame pakiteenuse kliendikogemuse paremaks muutmisse, läheb suur rõhk ka veebikeskkondade arendustöösse. Oleme Eesti tarbijatele ja oma töökale meeskonnale äärmiselt tänulikud, et oleme juba mitu aastat suutnud oma kvaliteeti hoida.“
Tänavu kaardistati esimest korda ka erakliinikute soovitustõenäosust – valdkonna liidriks sai väga napi edumaaga Qvalitas. Üldiselt paistab see valdkond silma hea tulemusega – olles 15 kaardistatud valdkonna seas 6. kohal. Väga hea tulemuse saavutas ka Confido.
Confido kliendikogemuse juht Kristjan Jasinski nentis, kuivõrd oluline on nende jaoks klientide rahulolu, eriti ajal, mil erakliinikute osatähtsus tervishoiusüsteemis on aina kasvamas: „Erakliinikute osatähtsus tervishoiusüsteemis on järk-järgult kasvanud – ühest küljest on eratervishoiuasutuste abil lahendatud nii koroonatestimist kui ka koroonaviiruse vastu vaktsineerimist ning teisest küljest on muutunud teenused oluliselt kättesaadavamaks tänu tööandjatele, kes võimaldavad oma töötajatele täiendavat tervisekindlustust.” Jasinski sõnul on inimesed kindlasti muutunud ka terviseteadlikumaks, pöörates tervisele varasemast enam tähelepanu, tänu millele saab võimalikke tervisemuresid pigem ennetada, mitte vaid ravida.
Võrreldes valdkondade keskmisi NPS-skoore 2021. aasta tulemustega on suurima tõusu teinud lemmikloomapoed ja pangad. Pangad olid 2020. ja 2021. aastate võrdluses suurimad langejad, seega on tänavu pangandusvaldkond stabiliseerunud. Enim on langenud aga aianduspoed ja infrastruktuuriettevõtted, kuid ka kindlustusfirmad on madalama valdkonna keskmisega kui eelmisel aastal.
Eesti suurimate teenindusettevõtete soovitusindeksi NPS (net promoter score) uuring mõõdab reaalsetel kogemustel põhinevat soovitushinnangut. Uuringus mõõdeti sel aastal 75 ettevõtet. Uuring toimus 21.02.–08.03.2022 ja selles osales 2121 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.