Viimase kuu jooksul on veebipoodidest kaupu ostnud üle poole elanikest
26.04.2022
26.04.2022
Viimase kuu jooksul on internetist kaupu ostnud 53% Eesti elanikest, mis on madalam eelmise aasta lõpu tasemest, selgub Kantar Emori värskest e-kaubanduse trendiuuringust.
Aprillikuu tase jääb maha aasta lõpus tehtud uuringu tulemustest, siis jäi e-ostjaskonna määr 58–59% tasemele. Praegune tase sarnaneb möödunud aasta sügise algusperioodile ehk ajale enne uue koroonaepideemia laine aktiveerumist.
2021. ja 2022. aasta internetiostude tippaeg jääb aastatagusesse märtsi–aprilli perioodi, mil veebist tegi oste suisa 65% elanikkonnast. Kantar Emori uuringueksperdi Kersten Jõgi sõnul on tänane, oluliselt madalam e-ostmise aktiivsus otseselt seotud piirangute puudumise ja madalama ohutajuga. „Eelmisel kevadel oli olukord oluliselt tõsisem ning kaupluste sulgemine tõi kaasa hüppelise e-ostmise kasvu ning veebist ostmine kasvas pea kõigis kaubagruppides,“ lisas Jõgi.
Uuringus kaardistatud 14 kaubagrupi seas on jätkuvalt kõige suurema e-ostjaskonna osakaaluga elektroonika, kus veebiostjaskond ületab 50% piiri. Elektroonikatooted on ka ainuke kaubagrupp, kus veebiostjaid on rohkem kui tavapoodidest ostjaid.
Kõige vähem ostetakse internetist ravimeid. Selle kaubagrupi puhul jääb veebiostjate osakaal alla 10% taseme.
Kõikide kaubagruppide võrdluses on eelmise aasta kevadist tipptaset suutnud hoida ravimid, toidukaubad ja kosmeetika, kus tänaseks on alles ca 80% e-ostjaskonnast. Kõige rohkem on tavakaubandusse tagasi siirdunud riiete ja jalatsite ostjad, siin on veebist ostjaid järele jäänud alla poole toonasest ostjaskonnast.
E-kaubanduse trende kaardistav veebiuuring toimus 14.-20. aprillini ja selles osales 1094 Eesti elanikku vanuses 15–74 eluaastat.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.