Maailma kõige väärtuslikumaks brändiks tõusis Apple
04.07.2022
04.07.2022
Kantari värskelt avaldatud maailma väärtuslikemate brändide analüüsist BrandZ selgub, et Apple on taastanud oma staatuse maailma väärtuslikema kaubamärgina, mille väärtuseks on hetkel ligi 947,1 miljardit dollarit, olles sellega ühtlasi ka lähedal esimeseks triljoni dollari kaubamärgiks saamisel.
Teisele kohale edetabelis liikus Google, mis on tänavu ka üks kiiremaid tõusjaid, kasvatades aastaga oma brändi väärtust 79% ligi 819,6 miljardile dollarile. Kolmandale kohale langes eelmisel aastal edetabeli esikohal olnud Amazon, mille väärtuseks 705,6 miljardit dollarit.
Maailma saja kõige väärtuslikuma kaubamärgi koguväärtus on viimase aastaga kasvanud 23% võrra 8,7 triljonile dollarile, rõhutades sellega brändi tugevuse olulisust hetkel ebakindla maailmamajanduse tingimustes.
Sajast brändist 37 suutsid oma kohta edetabelis aastaga parandada. Enam kui kolmveerand brändide koguväärtusest moodustavad USA päritoluga brändid. Meedia ja meelelahutuse, ärilahenduste ja tehnoloogia ning jaemüügi kategooriad moodustavad üle poole esisaja hulka mahtunud brändide koguväärtusest.
Microsoft, Zara ja IBM näitavad teed uues Kantar Sustainability BrandZ Index edetabelis, mis näitab, et jätkusuutlikkus moodustab juba 3% brändi sotsiaalsest väärtusest ja eeldatavasti kasvab tulevikus veelgi.
Tesla on selle aasta üks suurimaid edulugusid, liikudes edetabelis 47. positsioonilt 29ndale. Selline tõus peegeldab ülemaailmset elektrisõidukite müügitrendi, mis 2021. aastal enam kui kahekordistus.
10. kohale tõusnud luksuskaupade bränd Louis Vuitton on esimene luksusbränd, mis globaalses edetabelis esikümnesse on jõudnud. See näitab luksuskaupade turu kasvu üle maailma ja seda eriti Hiinas. Bränd kasvatas oma väärtust aastaga 64% ning on esimene Euroopa kaubamärk, mis on jõudnud esikümnesse alates aastast 2010.
Hiina kaubamärgid on hoolimata pandeemiaga seotud keerukatest väljakutsetest püsinud tugevana. Esikümnes on sarnaselt mullusele edetabelile kaks Hiina kaubamärki: Tencent 5. kohal ning Alibaba 9. kohal, neist teine on aastaga langenud 2 positsiooni võrra.
Kategooriate vaates kasvasid kõige kiiremini tehnoloogiabrändid ja luksuskaupade brändid, vastavalt 46% ja 45%. Ka autode kategooria ning panganduse brändid näitasid muljetavaldavat kasvu, vastavalt 34% ja enam kui 30%.
Jaemüügi kategoorias on pandeemia e-kaubanduse kasvu veelgi kiirendanud, mistõttu on tarbijatega tugeva sideme loonud brändid püsinud kasvukursil nii veebis kui ka mujal. Brändid, mis on jätkanud uuendustega ning panustanud mitmekesisusse, on jätkanud kasvmaist, eriti võib siin esile tuua kolm kaubamärki: Apple, Google ja Amazon, kelle teenused hõlmavad nii tehnoloogiat, meelelahutust kui ka makselahendusi. Brändid, mis sõltuvad ainult ühest kategooriast või turust, on suurema riskiprofiiliga, samas kui kaubamärgid, mis on hajutanud end mitmesse kategooriasse ja turule, kasvatasid oma brändi väärtust kiiremini ning neil on ka paremad võimalused keskmisest kiiremaks kasvuks.
Loe pikemalt Kantari lehelt.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.