Tutvu maailma väärtuslikemate brändidega

19.06.2023

Apple säilitas oma esikoha kõige väärtuslikuma brändina Kantari BrandZ iga-aastases edetabelis.

Kantar BrandZ Most Valuable Global Brands Report 2023 näitab, et TOP100 brändide väärtus on 6,9 triljonit dollarit. Võrreldes möödunud aastaga on toimunud küll teatav langus, kuid pikaajalises vaates on trend tõusujoonel.

Apple’i brändi väärtust hinnatakse 880 miljardile dollarile ning nad on oma brändiga paistnud silma ja ära põhjendanud ka kõrgema hinna, olles tähenduslik ja eristuv bränd. Apple’ile järgnevad tehnoloogiabrändid Google ja Microsoft. Tehnoloogiabrändid on TOP100s kõige enam esindatud ja kõige suurema brändi väärtusega.

Vaatamata teatavale langusele on selle aasta tulemused jätk brändide pikaajalisele kasvutrendile, mis sai alguse pärast 2008. aasta üleilmselt finantskriisi ja kestis kuni Covid-pandeemia alguseni 2020. aastal. Tarbijate nägemus brändidest on osutunud stabiilseks – maailma kõige väärtuslikumad brändid on endiselt sama kõrgelt hinnatud kui varem.

Õppetunnid brändidele ja turundusinimestele jäävad samaks: efektiivsed turundusinvesteeringud ja pikaajaline vaade on äri kasvuks väga olulised. Brändid, mis investeerivad tugeva emotsionaalse sideme tekitamisse oma tarbijatega, peavad turukõikumistele paremini vastu.

Toidu- ja joogibrändid hoidsid oma väärtust kõige paremini. Pepsi kaubamärgi väärtus on tõusnud aastaga 17%, ulatudes 18,8 miljardi dollarini ja viies Pepsi edetabelis 91. kohale. Coca-Cola (nr 10) suurendas oma kaubamärgi väärtust 8% ja murdis esimest korda seitsme aasta jooksul tagasi TOP10sse.

Kiirtoiduäridel läks samuti hästi, eriti BurgerKingil, Chick-Fil-A-l ja Starbucksil. Luksusbrändid säilitasid samuti hästi oma väärtust. Louis Vuitton on ainuke luksusbränd TOP10s. Dior on selle kategooria kõige kiiremini kasvav bränd, suurendades oma kaubamärgi väärtust 9% võrra 11,4 miljardi dollarini. Kategooria tugev üldine tulemuslikkus tõstab esile suurepärast tööd, mida luksusbrändid teevad oma eristuvuse väljatoomiseks, et suurendada nõudlust, vaatamata majanduslikele väljakutsetele.

TikTokki (nr 41) peetakse endiselt üheks väljakutsuvamaks kaubamärgiks Tesla (nr 25) järel. Teslat peetakse jätkuvalt tõeliseks mängumuutjaks, olles autode kategoorias esikohal.

Allikas: Kantar