Tugevaima brändijõuga toidupood on Selver
16.12.2016
16.12.2016
Toidupoekettide kasvupotentsiaali uuring näitas, et Selver on suurima brändijõuga jaekett, st et emotsionaalne side poe ja tarbijate vahel on toidupoodide seas tugevaim. Selveri kuvandi põhitugevused on meeldiv ostukeskkond ja hea teenindustase – need tegurid on turul jätkuvalt ühed olulisimad emotsionaalse seose kujundajad. Olulise vahega järgnevad liidrile teised suuremad jaeketid: Rimi, Maxima, Prisma ja Konsum.
“Kui Selveril on tänu tugevale brändijõule jätkuvalt potentsiaali turul kasvada, siis suurima turujõuga Maximal on turuosalistest suurim oht kliente kaotada,” nentis Kantar Emori kaubandusuuringute ekspert Kersten Jõgi. Maxima turujõud võib väheneda kuni 6% võrra juhul, kui erinevate jaekettide kättesaadavus tarbijatele võrdsustuks (turujõud näitab ostukorvi jaotust erinevate jaekettide vahel, sõltub oluliselt müügivõrgustiku laiusest). Jaekettidest suurima kasvupotentsiaaliga on Prisma, mille kuvandi põhitugevus on lai kaubavalik.
Brändijõud | Turujõud | |
Selver | 22% | 20% |
Rimi | 16% | 14% |
Maxima | 15% | 21% |
Prisma | 13% | 9% |
Konsum | 11% | 15% |
Allikas: Kantar Emor. Toidu- ja esmatarbekaupade jaekettide konkurentsiseire 2016
Uuringu käigus küsitleti 1000 eestimaalast vanuses 15–74 aastat ning valim on esinduslik Eesti vastavaealises elanikkonnas. Uuring viidi läbi september–oktoober 2016 telefoniintervjuudena mobiilile.
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.