E-ostlemine muutub aasta-aastalt Eestis populaarsemaks
25.05.2016
25.05.2016
Emori uuringust selgus, et kahe aastaga on Eesti internetiostjaskond jõudsalt kasvanud – kui 2014. aastal tegi internetist oste 49% elanikest, siis 2016. aastal on see näitaja tõusnud 62%-ni ehk täna on internetiostjaid ligi 130 000 inimese võrra rohkem.
„Oluliselt on lisandunud just sagedasi internetiostjaid, kes teevad oste vähemalt kord kuus, võrreldes 2014. aastaga on nende kasv olnud 9% ehk 14%-lt 23%-le,“ sõnas Emori uuringuekspert Kersten Jõgi. „Kõige rohkem teevad internetist oste alla 34-aastased, eestlased ja kõrgema sissetulekuga elanikud.“
„Jõudsalt on kasvanud e-poodidest naisteriiete tellimine, millel on ka kõige laiem internetiostjaskond. Rõivaid ja jalatseid eelistatakse põhiliselt osta Aliexpressist ja Sportsdirectist, parfümeeria- ning kosmeetikatooteid ostetakse põhiliselt kodumaistest e-poodidest – kõige eelistatum on Mylook,“ rääkis Kersten Jõgi.
„Suurimaid kasvunumbreid näitavad aga eelkõige sisustuskaubad-mööbel, kodukaubad-köögitarbed ning ravimid ja toidukaubad, mille netitellijate arv oli 2014. aastal veel marginaalne,“ märkis Jõgi. „Nimetatud kaupade internetiostjaskond on kahe aastaga ca kolmekordistunud, kuid jääb siiski veel alla 10%.
Uuringu käigus küsitleti 1864 Eestimaa elanikku vanuses 15–74 aastat ning valim oli esinduslik vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring viidi läbi aprillis 2016 kombineeritud meetodil personaal- ja veebiintervjuudena.
Internetist ostmise sagedus viimase aasta jooksul | ||
2016 | 2014 | |
Vähemalt kord kuus | 23% | 14% |
Harvem kui kord kuus | 39% | 35% |
Ei ole internetist ostnud viimase aasta jooksul | 8% | 7% |
Pole kunagi midagi internetist ostnud | 30% | 44% |
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.