Uuringuandmete kogumine ja analüüs on väga olulised tarkade otsuste tegemiseks. Kuidas aga saadud andmeid mõjusalt esitleda?
Oled ehk olnud olukorras, kus uuringu andmed on olemas ja nüüd on vaja neid veel olulistele osapooltele esitleda? Esitlemisele tasub tähelepanu pöörata, et see oleks mõjus ja kuulajad mõistaksid räägitut, tõlgendaksid seda õigesti ja teeksid järeldusi, mida just neist andmetest on võimalik teha. Rahvusvaheline Kantar annab 4 nõuannet:
- Tee oma esitlus visuaalselt haaravaks. Erinevad visuaalid, infograafika on üldiselt köitvamad kui numbriread või pikad tekstikirjeldused. Visuaalid püüavad tähelepanu ja innustavad kuulajat/vaatajat infot edasi avastama. Samuti võivad nad muuta andmeid meeldejäävamaks ja mõjuvamaks.
- Hoia info inimkesksena. Too välja tsitaate ja lisa juurde vastaja demograafiline profiil: nii on kuulajal/vaatajal lihtsam uuringuga suhestuda.
- Räägi lugu. Ainult info esitlemisest ei piisa. Loo narratiiv, mis annaks uuringu kohta edasi ülevaatliku teema või põhisõnumi. Too erinevad andmed tervikuks kokku – see võib olla näiteks mingi probleem, trend, edulugu või mõni muu oluline leid, mis uuringust ilmneb.
- Paku oma tõlgendust. Aita kuulajaskonnal mõista nende andmete olulisust, pakkudes juurde asjakohast konteksti ja tõlgendust. Selgita, miks need leiud uuringust on olulised, kuidas need haakuvad n-ö päriseluliste olukordade ja väljakutsetega ning mis on nende mõju. Seo andmed suuremate trendide, ühiskondlike teemade või organisatsiooni eesmärkidega ja anna neile laiem tähendus.
Allikas: Kantar.