Kõige laiema klientuuriga jaekett on Maxima
18.11.2013
18.11.2013
TNS Emori igasügisese jaeseireuuringu tulemusel on kõige laiema klientuuri ja põhiostjaskonnaga jaekett Maxima, mille tugevusteks on hea asukoht, soodne hinnatase ning atraktiivsed eripakkumised. Maximale järgneb Selver, mis on üheks enim eelistatud ning parimaks igapäevakaupade ostukohaks. Selveri tugevusteks on meeldiv ostukeskkond, hea teenindus ning lai valmistoodete valik.
Uuringus kasutatud ConversionModel’i riskide ja kasvupotentsiaali analüüsist selgub, et kui eesti tarbijad saaksid toidukaupade jaekettidest sisseoste teha üksnes oma sisemiste soovide alusel ilma takistusteta (nt asukoht, hinnatase), on kõige suurem kasvuvõimalus Prismal ja Rimil. Väikseim on kasvuvõimalus Maximal, mille turujõud võib jaekettide kättesaadavuse võrdsustumisel enim väheneda.
Jaekett | 2 nädala jooksul jaeketist oste teinud elanike osakaal (%) |
Maxima | 39% |
Selver | 37% |
Rimi | 30% |
Konsum | 22% |
Prisma | 19% |
Säästumarket | 15% |
Uuringu käigus küsitleti 1001 eestimaalast vanuses 15–74 aastat ning valim on esinduslik kogu Eesti vastavaealise elanikkonna suhtes. Uuring viidi läbi september–oktoober 2013 telefoniintervjuudena omnibuss-küsitluse raames.
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.