Kes löövad laineid muusika voogedastusturul?

01.11.2023

Muusika voogedastuse turul domineerib Spotify, ent Z-põlvkonna noored avastavad uut muusikat paljuski TikTokist, esitades sellega väljakutse ka YouTube’ile.

Kantari värsketest (uuritud perioodiks oli aprill kuni juuni 2023) Worldpaneli andmetest (kaardistati Suurbritannia, Saksamaa, Hispaania, Prantsusmaa, Ameerika Ühendriikide ja Austraalia turge) saame teada, et:

  • Spotify sai omale kõige enam kasutajaid juurde selle aja jooksul kõikide vaadeldud turgude puhul. Spotify oli teises kvartalis kõige suurema maksvate kasutajate hulgaga voogedastusprogramm, sellele järgnes Apple Music.
  • Pea 2/3 täiskasvanutest ei kasuta voogedastusprogrammide tasulist versiooni.
  • Kui voogedastusplatvormi tasuline tellimus tühistatakse, on valdavalt põhjuseks selle vähene kasutamine. Voogedastusprogrammid on siin ise vaeva näinud, et oma teenust veel atraktiivsemaks teha, näiteks näidatakse inimestele kuulatava artisti lähenavaid kontserte, fännikraami, pakutakse inimese senistest eelistustest lähtuvaid muusikaliste jne.
  • Selles, kuidas inimesed avastavad uut muusikat ja enda jaoks uusi artiste, on toimunud suur muutus. Suurbritannias on uue muusika leidmise kanaliks aina enam sotsiaalmeedia, nagu Instagram (12%) ja TikTok (10%). Need numbrid on siiski veel taga traditsioonilistest viisidest nagu soovitused sõbralt ja perelt (42%), YouTube (32%) ja soovitused voogedastusplatvormidelt (28%).
  • Alla 25-aastaste seas leiab 26% uut muusikat just TikToki kaudu, mis edestab Instagrami (24%) ja näiteks kriitikute arvustusi (8%). See selgitab hästi, miks muusikatööstus näeb palju vaeva, et TikTokis nähtav/kuuldav olla.
  • YouTube’il on oluline mõju muusika avastamisel erinevates vanuserühmades. Alla 25-aastaste seas avastab 40% sealt muusikat, 55+ vanuste puhul aga 26%.

Allikas: Kantar

Loe ka:
Milliseid raadiojaamu kuulati viimasel poolaastal enim?