Eesti elanike silmis tõusis mainekaimaks ettevõtteks Orkla Eesti
12.12.2023
12.12.2023
Esikolmikus on ka Circle K Eesti ja Telia Eesti. Esikümnesse kuuluvad veel Apollo Grupp, Swedbank Eesti, Tere AS, Coop Eesti, Eesti Pagar, A. Le Coq ja Tallink. Kantar Emor mõõdab suurettevõtete tuntust ja mainet igal aastal ja reastamine toimub selle alusel, kui tugevaks inimesed vastavat ettevõtet peavad ja kuidas ettevõttesse suhtuvad.
„Võrreldes enamiku teiste suurettevõtetega toetub maineliider Orkla Eesti kahest mainekuvandi komponendist ‒ tugevuskuvand ning suhtumine ettevõttesse ‒ mõnevõrra enam n-ö pehmemale poolele ehk inimeste positiivsele suhtumisele ettevõttesse. Samas võrreldes mullusega on tõusnud inimeste hinnangud mõlemale mainetegurile,“ rääkis uuringuekspert Katrin Männaste. „Eriti on Orkla Eesti mainekus kasvanud noorte tarbijate seas. Siin võib spekuleerida, et noortele on ehk sobinud maiustustebrändi Kalev visuaali ja pakendite värskendamine,“ lisas ta.
„Maineliidriks tõusmine on kahtlemata suur tunnustus, oleme uhked ja tänulikud Eesti inimestele usalduse eest!“ ütles Orkla Eesti juhatuse esimees Kaido Kaare. „Selline tunnustus tähendab ka seda, et meie peamised brändid – Kalev ja Põltsamaa – on hoitud ja armastatud, mis annab meile kinnitust, et oleme õigel teel. Püüame astuda tarbijate ootustest alati sammu võrra eespool ning anda endast parima, et saavutatud mainet hoida,“ lisas ta.
Circle K Eesti ja Telia Eesti maines ületab tugevuskuvand mõnevõrra suhtumishinnanguid, kuid mõlemad ettevõtted kuuluvad esikümnesse ka selle alusel, kuivõrd positiivselt Eesti elanikud neisse suhtuvad.
Enamik ettevõtteid selleaastasest esikümnest kuulusid kõige mainekamate hulka ka möödunud aastal. Esmakordselt jõudis mainekamate ettevõtete esikümnesse Apollo Grupp, mis mitmes varasemas uuringus püsis edetabeli teises kümnes. Tubli tõusu aastataguselt 20. positsioonilt 8. kohale tegi Eesti Pagar.
Katrin Männaste sõnul eelmise aasta languse järel ettevõtete mainekuvand üldiselt veidi paranes. „Suhtumise paranemist on märgata näiteks juhtivate energiaettevõtete puhul, mille kuvand mullu kõrgete energiahindade taustal halvenes. Varasemast pisut tugevamana tajuvad inimesed pankasid, siin võib näha taustal seda, et tänavu on avalikkuses palju räägitud pankade headest aegadest,“ lisas Katrin Männaste.
Uuring viidi läbi veebis perioodil 2.-16. november 2023 ja selles osales 1153 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat. Uuringusse lülitati eelmise aasta uuringu põhjal tuntumad ettevõtted Äripäeva Käibe TOP 500 esimese 270 ettevõtte hulgast, kokku 96 suurettevõtet.
Kantar Emori juhataja Karin Niinas andis tunnustuse üle vastavalt Orkla Eesti juhile Kaido Kaarele, Circle K Eesti juhatuse liikmele Piret Kasele ja Telia Eesti juhile Holger Haljandile. Fotod: Arno Mikkor.
Loe lisaks:
– Uuringust lähemalt
– Eelmise aasta uuringu tulemused
Juhtekspert, Kantar Emor
Tööandjate maine uuring näitab, et inimeste jaoks on tööandja valikul kõige olulisemad korralik palk, kindlus töö koha säilimises ning et töötajad tunneksid, et tööandja neist hoolib. Töötajaid väärtustav kuvand kujuneb erinevate tegurite koosmõjus: lisaks materiaalsele motivatsioonipaketile on väga oluline ka juhtimiskultuur.