Koroonapandeemia viis õppetundi
13.12.2023
13.12.2023
“Üks suuremaid muutusi, mis koroonapandeemia tõi, on arusaam, et ka kõige ebatõenäolisemad stsenaariumid võivad tõeks saada,” kirjutavad nad. “Kriisivabal ajal on lihtne uppuda oma igapäevastesse tegemistesse ja kriisiks valmistuda vaid siis, kui selleks mahti jääb. Intervjueeritute sõnul on oluline tegeleda kriisideks ettevalmistumisega järjepidevalt: määrata asutuses kriisiplaneerimise eest vastutav inimene, teha kriisiplaanid, vajadusel hoolitseda varude eest ning harjutada regulaarselt tegutsemist kriisiolukorras. Kriisiks valmistumisel on ka igal inimesel endal vastutus – see tähendab, et kui riik kutsub üles täiendama oma koduseid varusid, siis tasub ka igaühel meist see väike samm teha ja olla paremini valmis.”
Loe lähemalt Saarte Häälest.
Loe lisaks:
– Uuring: Eesti ei olnud koroonakriisiks valmis
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.