Spordiülekanded innustavad voogedastusteenust tellima
01.02.2024
01.02.2024
Rahvusvaheline Kantar kirjutab lähemalt n-ö nõudluspõhisest meelelahutusest, keskendudes tasulise televisiooni ja voogedastuse kasutamisele spordi vaatamiseks. Spordil on üleilmne kõlapind ja sport paneb inimesi kaasa elama. Kantari uuring näitab, et fännide eelistused spordi vaatamisel on pidevas muutumises.
Iga viiendat voogedastusteenuse tellijat innustab seda teenust tellima just soov näha oma armastatud spordialade ülekandeid. Näiteks Ameerika Ühendriikides mõjutab tellimisotsust enim Ameerika jalgpall, kuid samas majapidamises võidakse vaadata ka jalgpalli, tennist, korvpalli ja ragbit. Nagu näha allpool olevalt visuaalilt, on Euroopa riikides eriti suureks lemmikuks jalgpall.
Inimesi huvitab ka selline sporti käsitlev sisu, mis ulatus otseülekannetest kaugemale: näiteks dokumentaal- või draamafilmid. Kulissitaguste lugude näitamine tugevdab fännide kaasatust. Näiteks Netflixi vormel-1 dokumentaalfilm “Drive to Survive” meelitas F1 fänne teenuse juurde, tuues samal ajal spordialale uusi vaatajaid üle maailma. Brittide südamed aga vallutas meelelahutuslik dokumentaalsari David Beckhami elust, mis jõudis Netflixi ekraanidele oktoobris. Selle sarja vaatajad ei ole kaugeltki vaid spordifännid. Nii selgus, et vaid 38% vaatajatest nimetas end suureks spordivaatajaks. “Beckham” oli oktoobris vaadatuim voogedastusteenusega vaadatav saade Suurbritannias ja oktoobris nimetas iga kümnes sealne uus Netflixi tellija liitumise põhjuseks just seda sarja.
Ükskõik millise platvormi puhul kehtib reegel, et kui vaatamiskogemus ei ole rahuldustpakkuv, võib tellija lõpuks tellimuse katkestada. Kantari andmed näitavad, et rahulolu mõjutab eelkõige juurdepääs erinevatele spordialadele, samuti on oluline, kuivõrd ollakse rahul ülekande kommentaatoritega.
Euroopas on spordi voogedastusel veel palju kasvuruumi. Neist 22 miljonist majapidamisest, kes peavad end spordifännideks, ei ole kuus miljonit hetkel ühtegi voogedastusteenust tellinud.
Loe Kantari raportit siit, ligipääs on tasuta.
Allikas: Kantar
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.