Eesti inimeste lemmikbrändiks tõusis taas Kalev
18.06.2024
18.06.2024
Juba 15. korda läbi viidud uuring järjestas ritta Eesti inimeste lemmikbrändid. Viimastel aastatel kõige meeldivama brändina püsinud YouTube jäi sel aastal Kalevi selja taga teiseks, samas Kalevi edumaa lähima konkurendi ees ei ole suur. Kolmandaks tõusis Gmail napi eduga mulluse kolmanda, Swedbanki ees. Esiviisikusse jõudis ka Smart-ID.
Kantar Emori uuringuekspert Katrin Männaste rääkis, et Kalev meeldib ühtmoodi palju nii noortele (alla 25-aastased) kui ka vanemas (üle 50-aastased) vanuserühmas olevatele inimestele. Kalevi esiletõus toetubki suuresti kõrgele meeldivusele nendes vanuserühmades. YouTube on endiselt nooremate meeste, rahvuse lõikes sagedamini mitte-eestlaste lemmik.
„Meeldivate brändide esikümme koosneb suuresti küll samadest brändidest kui aasta varemgi, kuid omavahelises konkurentsis saab siiski täheldada teatud muutusi,“ ütles Männaste. Näiteks vahetasid sel aastal kohad Gmail ja Google, inimesed kaldusid Google’i e-posti teenust valima lemmikute hulka sagedamini kui katusbrändi ennast. Digitaalse identifitseerimise bränd Smart-ID on viie meeldivaima brändi seas esmakordselt, olles populaarsust kogunud ka üle 50-aastaste seas.
Vaadates meeldivuse esikümmet, hindavadki Eesti inimesed jätkuvalt enim digivaldkonna- ja tehnoloogiabrände, mida on esikümnes neli. Lisaks juba nimetatud YouTube’ile, Gmailile ja Smart-ID-le püsib kindlalt esikümnes Apple.
Tihe konkurents jätkub jaekettide hulgas. „Mullu meeldivust kasvatanud ja Coopi ette tõusnud Lidli eelistamine näib olevat mõnevõrra jahtunud ja Lidl jääb sel aastal taas Coopile alla. Napilt esikümne ukse taha jäänud brändidest on Maxima (11. koht) suutnud stabiilset meeldivust hoida, Selveri (12.-13.koht) meeldivus on uuesti tõusule pööranud,“ kommenteeris Männaste.
Teiste valdkondade veel nimetamata brändidest püsib stabiilselt meeldivana ERR, mõneaastase vahe järel leiame Swedbanki kõrval lemmikbrändide hulgast teisegi pangabrändi ‒ LHV.
Populaarsemate brändide väljaselgitamiseks viis Kantar Emor läbi veebiuuringu, kus vastajail paluti etteantud nimekirja alusel valida kuni viis tema jaoks kõige meeldivamat brändi, valik tuli teha enam kui 160 nimetuse ja logo seast. Nimekirja aluseks on Kantar Emori erinevatest brändiuuringutest saadud kogemus. Uuringus osales 1034 Eesti elanikku vanuses 15–74 aastat.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.