Kuidas leiavad igapäevaelus rõõmu stressis tarbijad?
30.07.2024
30.07.2024
Seega on oluline, et turundajad mõistaksid ka selliseid tarbijaid, et nad saaks aru, mis neid motiveerib ja kõnetab. Selle artikli jaoks uuriti lähemalt täiskasvanuid, kes nõustuvad või ei nõustu vähemalt kahega väitega järgmisest neljast:
GB TGI andmetel kuulub praegu 32% brittidest nö „ülekoormatud” või „kurnatud“ gruppi, võrreldes 2018.aasta 24%ga.
Need tarbijad, kes tunnevad end ülekoormatuna või kurnatuna, otsivad viise, kuidas rahaliste väljakutsete piires tunda end rohkem nö „elus“. Selleks on TGI andmetel viimastel aastatel toimunud muutus selles suunas, et inimesed on omaks võtnud tegevuste läbi mõtestamise(mindful activities) ja täieliku kohaloleku (mindfulness). See sai alguse pandeemia ajal ning jätkub ka praegu. Inimesed on rohkem teadlikud endast kui ka enda tegevustest ning see protsent on püsinud kõrge alates pandeemiast. Näiteks kuuluvad läbi mõtestatud tegevuste hulka joonistamine, maalimine, kirjutamine ja muusikainstrumentide mängimine.
Rohkem kui kolm neljandikku neist kurnatud tarbijatest väidavad, et neile meeldib veeta palju oma vaba aega kodus. Lisaks eelistavad neist 72% vaikset õhtut kodus väljas käimistele. Turundajad peavad mõtlema selle peale, kuidas nad jõuavad selle sihtrühmani, kes naudib kodus mõnusalt aja veetmist.
Üks viis on jõuda nendeni sisekujunduse kaudu. Sellest kõne all olevast sihtrühmast väidab 30% tõenäolisemalt kui keskmine täiskasvanu, et nad muudavad oma kodu sisekujundust nii tihti kui võimalik. Lisaks 25% tõenäolisemalt nõustuvad nad täielikult, et neile meeldib lihtne sisekujundus vähese mööbli ja segadusega. Samuti ütlevad umbes pooled neist (49%), et nad otsivad alati uusi ideid oma kodu parandamiseks.
Kurnatud tarbijad on 47% tõenäolisemalt öelnud, et nad näksivad, sest nad on stressis. See väide sobib kokku viimastel aastatel täheldatud näksimise harjumise tõusuga. Kurnatud või ülekoormatud tarbijate osakaal, kes ütlevad, et söövad šokolaaditahvleid ja muid šokolaaditooteid, on tõusnud 32%-lt (2018) 38%-le (2024). Samamoodi on kasvanud nende osakaal, kes väidavad, et tarbivad soolaseid kiirtoite ja söömisvalmis salateid.
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.