Annika Oja: Kalevi brändiuuendus oli hea muudatuste juhtimise kogemus
26.08.2024
26.08.2024
Sellega seonduvalt tuli lähemalt juttu sisekommunikatsiooni rollist turunduses. Annika Oja tõi näite, et ka tootmisettevõttes mõjutab äri tulemust see, kuidas näiteks otseselt tootmises töötav inimene mõtleb. Ta peatus ka oma kogemusel kaubanduses, kus klienditeenindaja on ettevõtte nägu. „Ta peab väga hästi teadma, kui me oleme midagi muutnud, midagi uuendanud kas siis turunduses, müügis, protsessides.“ Oja märkis, et oma varasemas töökohas K-Rautas sai personalijuhiga tehtud selle jaoks esmaklassilist koostööd.
Huvitav arutelu kujunes ka selle ümber, milliseid andmeid Orkla Eesti turunduses kasutatakse. „Mõõdame füüsilist ja mentaalset kättesaadavust ja vaatame, kuidas seda suurendada. Nielsenit kasutame palju füüsilisest kättesaadavusest arusaamiseks. Seal on konkreetne distributsioon ja iga müügipunkti läbimüük annab kokkuvõttes müügi, selles korrutises on sees ka hind. Kuidas läbimüük kujuneb võrreldes konkurentidega nii brändi kui ka iga toote tasemel,“ kirjeldas ta. Annika Oja rääkis, et tema jaoks on olnud oluline Byron Sharpi raamat „How brands grow“, samuti rakendab ta Jenni Romaniuki raamatust „Better brand health“ saadud teadmisi. Viimane keskendub just n-ö mentaalsele kättesaadavusele. Oja kirjeldas, et seal on oluline, et kui tarbija satub ostusituatsiooni, siis ta mõtleks just sinu brändist ja valiks selle. Kuidas seda mõõta? „See ei ole top of mind ega ka mitte aidatud tuntus. Ma olen akadeemilise hariduse usku. Olen ise mitu korda seda omandanud ja ma usun sellesse, kui teadlased töötavad koostöös praktikutega. Seal (raamatus) on seda väga palju tehtud. See raamat annab väga palju juhiseid.“
Juttu tuli ka meediakasutuse killustatusest ja Oja sõnul seab ta eelkõige eesmärgiks saavutada võimalikult suur katvus, jõudes tarbijateni läbi erinevate kanalite. Ettevõtetes, kus ressurssi on vähe, tuleks tema sõnul leida enda äri jaoks kõige olulisemad valdkonnad, mis päriselt ettevõttele raha ja edu toovad ning keskenduda neile.
Lisaks räägiti Annika Oja karjääriteekonnast, turundusstrateegiatest ja sellest, mis võiks üht turundajat iseloomustada. „Turundaja üldiselt võiks olla avatud muutustele. Ta võiks olla ise muutja ja saada aru, et kui see maailm muutub, siis me peame kaasa muutuma,“ rääkis Oja. Kuula-vaata edasi juba taskuhäälingust (Spotify/ Apple Podcasts).
Augustis alustasime Kantar Emori uus taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Eesti elanike silmis tõusis mainekaimaks ettevõtteks Orkla Eesti
– Georgi Viies: olen ühte asja nii kaua teinud, et see ongi südameasi
– Karl Multer: õnn on see, kui satud sinna, kus käitumine su ümber on ka sulle omane
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.