Arno Pae: turundajatena peame püüdlema empaatia- ja tabamise võime poole

06.09.2024

Swedbank Eesti turundus- ja müügiosakonna juht Arno Pae tõi meie taskuhäälingus ”Point” välja, kui oluline on saada aru, kuidas kliendid ettevõtte pakutavaid tooteid ja teenuseid kasutavad. Selleks tuleb klientidega suhelda.

„Väga hea näide oli eelmise aasta ühelt konverentsilt, kus oli juttu legoklotsidest. Kui sa vaatad, kuidas legoklotse ostetakse ja kuidas neid kasutatakse, siis need on kaks väga erinevat maailma,“ sõnas Pae. Tema sõnul on kindlasti vaja aru saada, kuidas kasutab klotse lõpptarbija. „Sa võid vaadata neid ostuandmeid palju tahes, aga sinna see kunagi ei jõua. Selleks on vaja inimestega rääkida.“ Ta toonitas, et turundusinimeste jaoks on väga oluline pürgida kliendi mõistmise poole. Pae tõi paralleeli kunstnikega, kes kunsti tehes suudavad vaatajat kõnetada ja puudutada. „Ma arvan, et selline empaatia- või tabamise võime on imeline ja et me turundajatena peame pürgima sinnapoole. Meil on selleks hunnik tööriistu alates andmetest kuni inimestega rääkimise ja nende käest küsimiseni.“

Rääkides erinevatest mõõdikutest, märkis Pae, et jälgib erinevaid andmestikke. Ta mainis, et riigi võlakirjade pakkumise ajal oli huvitav vaadata, mitu inimest käis selle kohta veebis infot vaatamas ja kui paljud neist võlakirju märkisid. See oli koht, kus saab kohest infot praegu toimuva asja kohta. „Suures pildis huvitab mind ikkagi kõige rohkem Swedbanki brändi usaldamine, meie brändi kaalumise numbrid, meie brändi omadused. See on see suur pilt, mis on kõige kaalukam,“ tõdes ta. Pae sõnul tuleb seal aga jälgida pikemat dünaamikat ajas: ühe või kolme kuu lõikes ei pruugi seal ju midagi muutuda. „Kõikides tegevustes, mida saab mõõta, võivad olla mõõtmiste vead ja augud. Mõnes mõttes on aegrida ainukene asi, mis ei peta. Kui ikkagi kaks sündmust langesid ühele hetkele ja mõlemal graafikul oli näha, et midagi muutus, siis järelikult olid need sündmused ja  muutus omavahel ikkagi seotud.“

Saatejuhi küsimusele selle kohta, mis on teda pannud Swedbanki pikemalt pidama jääma, vastas Pae: „Pangad on seestpoolt vaadates väga suured. Väljastpoolt vaadates on Swedbank üks pank, üks bränd, üks toode. Kui panka tööle tulla, siis saad aru, et tegelikult meil on kindlustus, pension, laenud ja no need on ikkagi täiesti erinevad maailmad. Vähemalt igale tooteomanikule nii tundub, et see on nagu maailm omaette: oma kuvandi ja teemadega. Osaliselt see vastab tõele: igal suurel kategoorial ongi peaaegu nagu eraldiseisva brändi omadused ja mingil määral oma kuvand.“ Ta lisas, et selline teemade vaheldusrikkus teeb töötamise pangas huvitavaks. Lisaks on tema sõnul tegemist kohaga, kus ongi teatud püsivust vaja, et muutusi ellu viia. „Kindlasti on inimesi, kes juba nihelevad ja lähevadki mingisugust uut asja tegema, sest siin ju mitte midagi ei toimu. Tegelikult toimub aktiivne planeerimine, tehakse veel neid eelmisi mõtteid ära ja siis hakatakse järgmisi tegema. Lisaks sellele tuleb lihtsalt stabiilsust hoida. On ikkagi väga palju kliente, kes on väga tänulikud selle eest, et asjad igapäevaselt ei muutu. Ja võib-olla ikkagi enamus kliente on tegelikult sellised.“

Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):

Augustis alustasime Kantar Emori uus taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.

Loe ka:
Enel Kolk: edu võti on valmisolek teha oma plaanis muudatusi
– Kristjan Seema: uudishimu on üks edasiviivamaid jõude
– Annika Oja: Kalevi brändiuuendus oli hea muudatuste juhtimise kogemus
– Georgi Viies: olen ühte asja nii kaua teinud, et see ongi südameasi
– Karl Multer: õnn on see, kui satud sinna, kus käitumine su ümber on ka sulle omane
Suurettevõtete mainekuse edetabelit juhivad Swedbank ja Telia