Karin Kanepi: agentuuri võiks suhtuda nagu oma tiimi liikmesse
08.10.2024
08.10.2024
Ta alustas oma erialast karjääri agentuuris ja sealne struktuurne mõtlemine on talle ka edaspidi oluliseks jäänud. Oma meeskonnalt ootab ta muuhulgas seda, et agentuurilt töö tellimise puhul ollakse head tellijad. „Ma olen agentuuritöö sees olnud ja näinud ka selliseid tellimusi, mis ei ole head tellimused. Või on kirja pandud midagi, mida soovitakse, aga pärast hinnatakse tööd hoopis mingite teiste kriteeriumide alusel või kuidagi läheb see teema hoopis kuskile teise kohta ja mitte sinna, mis on alguses kokku lepitud. Nõuan ka oma inimestelt võib-olla rohkem seda, et mõtleme läbi, paneme kirja ja siis selle terviku alusel lähme tellima ehk siis ikkagi sellisest probleemist ja olemusest lähtuvalt.“
Elisas juhib ta turundust ja kommunikatsiooni ning leiab, et on igati loogiline need funktsioonid ühte üksusesse kokku liita. Tema sõnul toimetavad turundus- ja kommunikatsiooniinimesed sarnaste eesmärkide nimel, lihtsalt kanalid ja viisid sõnumite edastamiseks on erinevad. „Tegelikult see sõnum jõuab inimestele kohale ikkagi sünergias. Inimene on üks ja tema ei tee vahet, et kes kus üksuses töötab. Tema näeb, et üks bränd annab mingisugust sõnumit ja see sõnum võiks ikkagi lähtuda mingisugusest samast fookusest või kuidagi täita seda sama eesmärki.”
Elisasse kandideeris Kanepi 15 aastat tagasi lapsehoolduspuhkusel oleva töötaja asendajaks. Lõbusa seigana mainis ta, et sisseelamine Elisasse tuli tal kiirelt, sest üsna pea pärast firmaga liitumist tuli teistele liitunutele ettevõtet tutvustada. „Mul on üks hea nali kiire sisseelamise kohta ka. Kui ma Elisasse tööle läksin, siis nagu ikka, on uutele töötajatele tutvustused: mis ettevõte on jne. Ma ei mäleta, kas see oli teisel nädalal või no igal juhul väga-väga kohe, kui ma sinna tööle läksin. Siis ma vaatasin, et oo, okei, nii tore, et ma saan kohe hakata sisse elama – et selline hea koolitus on kohe tulemas. Siis löön agenda lahti ja vaatan, et ma olen esimene ettekandja! Ma pidin ennast ikka väga kiiresti kurssi viima. Ehk siis mina pidin rääkima teistele uutele inimestele, mis Elisa on ja mida ta teeb ja kuidas meil läheb,” meenutab Kanepi.
Oma meeskonnas peab ta oluliseks õpikohtade analüüsimist, neil on isegi Kuldse Ämbri auhind loodud parima õpikoha eest. ”Me kõik oleme harjunud, et premeeritakse selliseid kvartali tegusid või aasta tegusid, et „oo, kõige paremini tehtud asi“ või kus me hästi õnnestusime. Meil üksuses on kõige populaarsem auhind Kuldne Ämber, mida me anname välja kord kvartalis minu inimeste poolt lauda toodud kõige suurema õpikoha eest,“ kirjeldas ta. Inimesed saavad ise oma ebaõnnestumisi nomineerida ja koos arutletakse, milline neist on kõige suurem ebaõnnestumine. „Me avalikult räägime sellest või n-ö nagu premeerime seda, et oleks julgus ka selliseid asju välja tuua, et need ei jääks kuskile vaiba alla ja inimesed saaksid aru, et jah, eksimine on okei.“
Turunduse mõõdikutest rääkides tõdes Kanepi, et asi hakkab pihta ärilistest mõõdikutest. „Jälgime ka teatud brändi KPIsid loomulikult. Meil on oma teatud atribuutide komplekt kokku lepitud, mida me siis üritame edendada ja siis me neid ka jälgime. /../ Sõltuvalt valdkonnast on veel oma spetsiifilisemad mõõdikud,“ kirjeldas Kanepi.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Augustis alustasime Kantar Emori uus taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
Loe ka:
– Luulea Kuriks: oma praeguse kliendiga suhtlemine on number üks
– Jaanika Terasmaa: jaekaubandus on nagu elav organism
– Andres Kuusik: kui oled samasugune kui teised, pole sul midagi brändida
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.