Kristi Männik: Mulle meeldivad suured ettevõtted ja mulle meeldivad tugevad brändid
23.10.2024
23.10.2024
Männik jagas oma erialase teekonna algust, kuidas ta liikus ülikooliaegsest panganduse tööst turundusmaailma. Esimese turundusteemalise kogemuse sai ta turundusanalüütikuna ettevõttes Kalev. „Sellel ajal ülikoolist tulnuna, saada see töö väga ägedas tiimis…seal olid juba töös brändi uuenduslikud teemad ja ma sain toetada seda poolt. See kõik oli nii suur asi ühele värskele tööpõllule sisenejale,“ meenutas ta seda kogemust.
Taskuhäälingus arutleti erinevustest teenuse ja toote turundamisel. Kristi Männik tundis, et teenuse turundamisel tuleb seda tunda läbi ja lõhki. Tal on töökogemus nii tootmisettevõtetes nagu Kalev, Tallegg ja Coca-Cola Balti Jookide AS, kui ka teenusepõhistes ettevõtetes nagu EMT (praegune Telia) ja Tallink Grupp. Oma laialdase kogemuse põhjal tõi ta välja, et teenuse turundamine on sageli keerulisem kui toote turundamine – “mis on see, millega sa selle tegelikult kliendini viid,“ mõtiskles Kristi Männik. Ta tõi näiteks: „hästi lihtsustatult, et joogile sa paned uue sildi ja räägid uuest maitsest – seal on oma keerukused, ma ei alahinda seda. Aga see teenuse spetsiifika – seal ei ole see nii spontaanne. Me teame, et kui sa juba saad kliendiks, siis sa pead teda hoidma. Kust sa saad ja kelle arvelt saad uue kliendi? Mulle tundus, et see on keerukam ja nõuab rohkem sisse minemist.”
Kristi Männik alustas pea viis aastat tagasi tööd Tallink Grupi brändi- ja turundusjuhi kohal. Männik arutles ka rahvusvahelise turundustiimi juhtimise üle, tuues välja vajadust arvestada erinevate turgude ootustega. Juhina toob ta välja töökultuurist: „Ma sellist virtuaalset töö tegemist ise väga ei eelista. Juhina meeldib mulle kohal olla. Mulle meeldib inimestega suhelda, ma näen, et asjad liiguvad kiiremini.“ Rahvusvahelise tiimi juhtimisel peab Männik oluliseks kokkusaamist, eriti kui on vaja rääkida läbi strateegilised lähenemised: „Soome või Rootsi kohale minek on tulemuslikum kui Teamsis teemad läbi rääkida. Täitsa teadlikult lähengi kohale ja teatud regulaarsuse järel saame teemad läbi räägitud.”
Klientide vajadustest ja tagasisidest saab Männiku hinnangul kõige paremini aimu inimestega otse suheldes. „Me käime ise väga tihti laevadel – vaatamegi, kes on kliendid, miks nad siin on, mis nad teevad, kas nad on peredega,“ kirjeldab ta. „Kliendid on erinevad ka eri liinidel,” näiteks võrdles ta Eestist ja Soomest Rootsi suunduvaid reisijaid. Lisaks igapäevasele jälgimisele kogutakse tagasisidet läbi brändiuuringute ning aeg-ajalt korraldatakse fookusgruppe, kui mõni küsimus nõuab põhjalikumat analüüsi.
Kristi Männik rõhutas tehnoloogia ja eriti tehisintellekti (AI) kasvavat rolli turunduses ning tõi välja, et AI-st ei saa enam mööda vaadata. „Tegelikult neid tükke täna, kus AI juba on sees või tuleb, on väga palju. Me peame mõtlema, kus see raha on ja kus peitub suurim potentsiaal,“ ütles Männik. Lisaks tunneb ta, et AI ei tohi olla tiimi sees võõras teema – “me liigume edasi ja kui täna keegi tiimis haigutab AI koha pealt ja mõtleb, ei tea, kas mu töö jääb, siis mine haiguta kusagil mujal“. Tema sõnul muudab AI tööprotsessid kiiremaks ja efektiivsemaks, vähendades inimressursi vajadust ja luues väärtust. „Need muutused jõuavad meieni kiiremini, kui oskame arvata – seda võrreldakse interneti ja tööstusrevolutsiooniga. Ühel hetkel on see osa su tööst. Täna me pigem näemegi, et kuidas teatud töölõike teha kiiremini ja efektiivsemalt, kus seda inimressurssi nii palju ei ole vaja. Sa saad kasutada AI abi, aga siis ühel hetkel hakkab sisuliselt see sulle väärtust looma,” lisas ta.
Tulevasele turundajale soovitab ta omada häid tehnilisi oskusi ja loovust, et olla „creative technologist“.
Kuula-vaata lähemalt (Spotify/ Apple Podcasts):
Augustis alustasime Kantar Emori uus taskuhäälinguga ”Point”. Turundushuvilistele suunatud taskuhäälingu saatejuht on turunduslektor ja Kantar Emori konsultant Alar Pink. Iga osa keskendub ühele turunduseksperdile, kellel on pikaajalisem turundusvaldkonnas töötamise kogemus ning kes on vastustanud või vastutavad praegu organisatsiooni turundustegevuste eest.
– Veronika Veskimets: suhtun tehisintellekti kui järgmisesse Excelisse
– Karin Kanepi: agentuuri võiks suhtuda nagu oma tiimi liikmesse
– Luulea Kuriks: oma praeguse kliendiga suhtlemine on number üks
-Töötavad inimesed hindavad mainekaimaks tööandjaks Enefiti, avalikus sektoris aga Keskkonnaametit
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.