Brändi turundamise müüdid ja mõistatused
04.11.2024
04.11.2024
Igal aastal teevad inimesed 400 miljardit brändivalikut. Mõned brändid kaovad, teised püsivad vaevu pinnal, aga valitud suudavad olla edukad majandusoludest olenemata. Mis on nende brändide mänguplaan? Kuidas nad seda saavutavad?
Eksperdid analüüsisid inimeste hoiakutel ja käitumisel põhinevat andmestikku, et saada ülevaade nii inimeste majanduslikust kui ka emotsionaalsest seisust. Selle analüüsi käigus lükkasid eksperdid ümber mitmeid levinud brändi turundamise müüte.
Kasv eeldab dünaamilisi muutusi ja selleks tuleb jälgida andmeid pikema aja jooksul. Ühekordse mõõtmise tulemuse põhjal võib saada eksitava pildi, mis ei näita tõelist kasvupotentsiaali.
Kui brändi väärtus (brändi suurusest sõltumatult) ületab ootusi, on sellel brändil neljakordne tõenäosus järgmisel aastal kasvada.
#BeMeaningfullyDifferent
Kui brändi sõnum ja tarbija tegelik kogemus ühtivad, tekib brändi suhtes positiivne hoiak ja tarbija eelistab seda suurema tõenäosusega.
#PredisposeMorePeople
Teiste brändide seas tuleb eelistuse võitmiseks tagada soovitud nähtavus. Tuleb luua harmooniline koosmõju kõigi oluliste tegurite vahel nagu levitamine, tootevalik, pakend, hinnakujundus ja reklaamid.
#BeMorePresent
Suuremate brändide jaoks on oluline leida uusi tarbijavajadusi, väiksemad brändid peaksid püüdma turgu üllatada millegi uuega ja võita tarbijaid suurematelt konkurentidelt.
#FindNewSpace
Bränd on iga ettevõtte üks väärtuslikumaid varasid ning brändi väärtus moodustab umbes 32% ettevõtte väärtusest. Parima tulemuslikkusega brändide puhul on see üle 50%.
Kuidas suutsid tuntud brändid nagu IKEA, Heineken, Oreo ja Baileys lahendasid erinevaid väljakutseid?
Inimesed tajuvad IKEAd eristuva brändina. Eelmisel aastal saavutas IKEA Kantari BrandZ uuringus kõrgeimad tulemused tähendusrikkuse ja silmapaistvuse vallas. Inimeste huvidega arvestamine on nende pikaajalise toimivuse tuumaks. Näiteks nende lamedaks pakitud mööbel annab iga kord, kui sa selle kokku paned, justkui tunnustava patsutuse seljale. Mõeldes IKEAs poodlemisele ja üleüldisele ostukogemusele, on IKEA nagu labürint täis üllatusi. Lisaks on nad loonud reklaame, mis puudutavad inimest lähedalt ja on tähendusrikkad. Mõelge ühele nende hiljutisele kampaaniale „Elu ei ole IKEA kataloog“: kas on mõni ema, kes ei ole olnud haige, samal ajal kui laps mängib toa teises nurgas?
Vaata reklaami lähemalt:
Pika ajalooga brändi Heineken jaoks on väljakutseks püsida ajakohane ja kasvada ka pärast 150 aastat turul olemist. Selle saavutamiseks pidid nad suunama rohkem toote ostjaid oma brändi kaaluma. Kuidas see neil õnnestus?
Nad jõudsid teadmiseni, et Heineken ei tegutse ainult õlleäris, vaid on loonud palju mälestusi erinevatele põlvkondadele ja rahvustele. Ajurünnaku käigus taipasid nad, et Heineken on maailmas enim valesti kirjutatud õllebränd. See teadmine inspireeris neid looma reklaami, mida märgati laialdaselt ka z-põlvkonna seas.
Vaata reklaami:
Majandusseis ja hooajalisus mõjutavad kindlasti brändi kasvu, kuid need tegurid on turundaja kontrolli alt väljas. Turundaja kätes on siiski võimalus suunata brändi pikaajalist ja jätkusuutlikku kasvu läbi toote, selle levitamise, hinna kujundamise ja reklaami. Küsimus, millele jäi vastamata on – kas teate, kuidas õigesti turundada?
Loe lähemalt Oreo ja Bailey brändide väljakutsetest ning lahendustest siit: What are the myths and mysteries of brand marketing theories?
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.