3 viisi, kuidas sotsiaalmeedias reklaamidega edukas olla
02.03.2023
02.03.2023
Kantari Connect andmebaasi kohaselt sõltub 20 protsendist brändiga kokkupuutepunktidest 80% selle brändi mõjust. Õigete kokkupuutepunktide ja eelarve vastav jaotamine on sestap väga oluline.
Kuivõrd sotsiaalmeedia sisenes reklaamiturule enam kui 20 aastat tagasi, on reklaamiturg pärast seda teinud läbi suuri muutusi. Kantari CrossMedia andmebaas väljendab seda, mida paljud meist juba teavad: sotsiaalmeedia on mõjususelt neljas puutepunkt brändidega ja esimene, kui räägime vaid digikanalitest. Vastavalt Kantari Media Reactions uuringule kavatseb sel aastal enamik turundajatest tõsta kulutusi sotsiaalmeediale, kõige enam sealjuures story-formaadile ja sisuloojate loodavale sisule.
Kantari kogemus näitab, et turundajad võiksid keskenduda kolmele tegurile, et sotsiaalmeedias reklaamimisel edukad olla.
Reklaami tuleks teha vastavalt sellele, millisele platvormile see läheb. Iga platvormi puhul on teatud asjad, mis seal töötavad. Huumor on üks olulisi tööriistu, samas selle kasutamine on olnud languses ja seda kasutatakse peamiselt televisioonis. Sotsiaalmeedia on suurepärane koht, kus kasutada huumorit reklaamides, kuivõrd naljakat sisu jagatakse hea meelega ka edasi. TikTok ja YouTube on mõlemad tajutud mänguliste brändidena – see selgitab, miks humoorikas stiil seal eriti hästi töötab.
Videoformaatide puhul veendu, et bränd tuleb videost hästi välja, kasuta vertikaalseid videoid, piltidel olgu vähe teksti, kindlasti peaks juures olema selge üleskutse (call-to-action). Arvesta, et paljud kuulavad video ilma helita, seega veendu, et kõik oluline tuleks ka sellisel viisil välja.
Tähtis on mõista, kuidas luua lugu, mida saab erinevatel platvormidel kasutada erineval moel ja pikkuses, sobitudes samas jätkuvalt brändi laiema strateegiaga. Pikematel videotel on suurepärane loojutustamise potentsiaal, kuid need peaksid olema väga haaravad, et vaataja tähelepanu endal hoida. Lühemad formaadid peavad suutma endasse esimesest hetkest n-ö armuma panema, pakkudes visuaalset kvaliteeti ja nauditavat kogemust.
Meediaplaani kokku pannes on oluline, et seatud oleksid selged eesmärgid, millist mõju, tulemusi ja auditooriumi otsitakse. Selle alusel saab valida ka sobiva platvormi. Mõned sotsiaalmeedia platvormid on paremad emotsionaalse sideme loomisel, samas kui teised on paremad ühe-kliki-ostuteekonna juhtimisel.
Sotsiaalmeedia töötab hästi, kui valik sobivaid sotsiaalmeedia kanaleid on osa suuremast lõimitud kampaaniast. Kuna sotsiaalmeedia on väga hea spetsiifiliste sihtgruppideni jõudmisel, tasub seda võimendada nt televisiooni vms kanaliga, jõudes niimoodi tugevamate tulemusteni.
Brändid peavad vaatama sõnumist ja kanalist kaugemale ning keskenduma üldisele mõjule. Lugu ja strateegia peaksid käima käsikäes. On hea jutustada lugu, aga palju parem on, kui see lugu ka jõuab kuskile ja kajab vastu õigetele inimestele õigel ajal ja õiges kohas.
Sotsiaalmeedia on loonud uusi teid tarbijate ja brändide kohtumiseks, samas on auditoorium seal killustunud. Uued platvormid tulevad peale ja viisid, kuidas inimesed seal suhtlevad, on pidevas muutumises.
Inimesed kasutavad sotsiaalmeediat ka uute toodete ja brändidega tutvumiseks ja see annab turundajatele võimaluse tarbijateni jõuda nende inspiratsioonivajaduse hetkel. Brändid saavad müüa otse läbi sotsiaalmeedia platvormide ja sealjuures parandada oma müügikanalite mõõdetavust. Kaubanduse kasv sotsiaalmeedias on selge trend, mida soodustavad sotsiaalmeedia platvormid ka ise, jäljendades Amazoni “üks klikk, järgmisel päeval kohaletoimetamine”-võimalusi.
Mida toob tulevik? Meie uuring näitab, et 61% e-kaubanduse tarbijatest ostab tõenäoliselt ka sotsiaalmeedia platvormidelt. Tarbijatel on aina enam võimalusi kasutada e-kaubanduses ka virtuaalreaalsuse (VR) ja liitreaalsuse (augmented reality – luuakse kujutelm päriselu keskkonnast läbi erinevate visuaalide, helide jne) võimalusi.
Ajal, kus piirid online’i ja offline’i vahel on hägustumas ja turundajad jätkuvalt investeerivad sotsiaalmeediasse, on oluline meeles pidada, et teadmised annavad edu. Sotsiaalmeedia on nagu iga teine kanal, kus on oma platvormide maailm, igaühel unikaalsed eelised ja omadused. Turundajate jaoks on oluline mõista sealseid nüansse ja seda teadmist nutikalt kasutada.
Allikas: Kantar
Uuringuekspert, Kantar Emor
Viimastel aastatel aset leidnud muutused brändide edetabelis viitavad sellele, et Eesti elanikud hindavad üha enam globaalseid ja vähem kohalikke kaubamärke. Nii leiame Kalevi ja ERRi kõrvalt YouTube'i ja Google'i.