5 ennustust tehnoloogia tarbimise kohta 2024. aastal
02.01.2024
02.01.2024
Rahvusvahelise Kantari Worldpanel ComTech tiim pani kirja viis tarbijatrendi, mis iseloomustavad tehnoloogiasektorit sel aastal. Aluseks on võetud kuue tehnoloogiakategooria analüüs 20 turul.
Tarbimine jääb tõenäoliselt eelmise aastaga võrreldes samale tasemele. Tarbijad, keda inflatsioon vähem mõjutab, teevad telefoni ostmisel vähem eeltööd. Seda osaliselt tänu paremale finantsseisule, mis vähendab nende tajutavat riski ostu tegemisel. Selline käitumine erineb muidugi suuresti nende tarbijate omast, kellel on majanduslikult kitsam olukord. Siiski võib öelda, et kui inimesed harjuvad inflatsiooniga, näeme ka muutusi nende tarbimisharjumustes.
Läbimurre AI-tehnoloogias annab hoogu uute võimaluste arengule. Tehnoloogiatootjad räägivad üha enam oma tarkvara võimalustest. Kui riistvara uuendamine aeglustub, keskendutakse uute seadmete atraktiivsuse suurendamiseks nende tarkvarafunktsioonidele.
Juba aastaid on Apple edukalt turundanud oma unikaalseid operatsioonisüsteemi omadusi, nagu FaceTime, ApplePay ja iMessage, meelitades tarbijaid oma riistvara kasutama. Ka konkurendid on seda teed järginud. Google Pixel on oma seadmetesse integreerinud AI võimekuse, viies fototöötluse võimalused muljetavaldavaks. Kasutajad saavad piltidel esemeid eemaldada, liigutada ja vahetada.
Kordatehtud kasutatud telefonide populaarsus kasvab 2024. aastal, kuna tarbijad otsivad võimalusi kulutuste vähendamiseks ja püüavad tarbida jätkusuutlikumalt. Alanud aasta jõuluperioodil moodustavad taaskasutatud seadmed 14% Euroopa viiel turul müüdud nutitelefonidest.
Jaemüüjad ja tootjad konkureerivad, et pakkuda tarbijatele suuremat väärtust nende vanade seadmete eest ning seeläbi soodustada uute seadmete müüki. Apple ja Samsung tugevdavad kasutatud seadmete valikut, püüdes võtta turuosa jaemüüjatelt nagu eBay, Amazon jt.
Nutitelefonide tööstus tegi 2023. aastal jätkusuutlikkuse osas häid arenguid. Samsung kasutas oma S23 puhul 12 komponendis taaskasutatud materjale, Apple läks üle USB-C laadimisühendusele jne. Kuna tootjate lubadused kliimaneutraalsuseni jõudmiseks jõuavad aastates aina lähemale, tuleb 2024. aastal neil jätkuvalt pingutusi teha.
Samsung ja Apple jäävad suurimateks nutitelefonide tootjateks, kuid neil tuleb silmitsi seista suureneva konkurentsiga ettevõtetelt nagu Huawei, Xiaomi, Google ja Transsion (Hiina ettevõte, millel on tugev kasv Aafrikas).
Hiina mandriosas, s.t maailma suurimal nutitelefonide turul, pöörduvad tarbijad kodumaise brändi Huawei poole, innustatuna selle P60 seeriast. Huawei osakaal kogumüügist 2023. aasta kolmandas kvartalis suurenes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga 6% võrra. Google Pixel jätkab aina tugevamana ja nende jaoks on praegused põhiturud Jaapan, Austraalia ja Suurbritannia.
Möödunud aastal moodustasid volditavad nutitelefonid vaid 1% kogu nutitelefonide hulgast ning hüppelist kasvu ei ole ka tänavu oodata. Viimase 12 kuu jooksul oma telefoni välja vahetanud volditavate telefonide omanikest läks 55% üle tavalisele nutitelefonile. Apple’i volditav telefon annaks sellele tootekategooriale kindlasti tõuke, kuid tõenäoliselt sel aastal neil selles valdkonnas midagi ei muutu.
Allikas: Kantar
Balti regiooni juht, Kantar Emor
On asju, mis selles andmete külluses ei muutu – see on inimene ja tema käitumine. Tehnoloogiliste uuenduste puhul ei tohi seda arusaama kaotada ning liialt andmetesse kinni jääda. Kui teed kampaaniat, on võimalik võtta sadakond mõõdikut, aga kui sa sellega igapäevaselt ei tegele, tunned end eksinult. Andmete kasutamise ülim eesmärk on ikka inimene ja tema käitumise mõistmine.