Aivar Voog: kodumaise toidukauba eelistamine on langenud
23.11.2011
23.11.2011
TNS Emori uuringueksperdi Aivar Voogi sõnul eelistas 2004. aastal 90% tarbijatest sisseoste tehes kodumaist kaupa, täna eelistab Eesti toiduaineid 83% ostjaskonnast.
Ühtlasi ollakse vähem altimad ka uute kaubamärkide proovimisega, vahendas Rimi Food.
Voogi sõnul on kõige olulisemad muutused tarbija hoiakute osas toimunud just hinnatundlikkuse osas. TNS Emori uuringu andmetel võrdleb 73% ostjatest alati enne millegi ostmist hindu.
“Ostuotsust mõjutavad varasemast enam allahindlused ja eripakkumised, mida peab täna toote ostmisel oluliseks koguni 65% tarbijatest, 2004. aastal oli see osakaal 20% väiksem,” sõnas Voog. Ta lisas, et 65% ostjatest valib soovitud kauba odavamate toodete hulgast.
Oluline muutus on Voogi sõnul toimunud tarbija ostukohtade eelistuste osas. “Kui 1996. aastal domineerisid ostukohtadest selgelt turud, mida eelistas külastada üks kolmandik tarbijaskonnast, siis täna tehakse ostud peamiselt suurtest ketikauplustest ning turu osakaal on langenud alla kolme protsendi,” ütles Voog. Ta lisas, et läbi aastate on tarbija eelistanud teha sisseoste suuremates kauplustes, kus on palju erinevaid tooterühmi.
TNS Emori uuringueksperdi hinnangul on muutus tingitud eelkõige tänu turu ja kauplustekettide hindade ühtlustumisele. “Üheksakümnendate lõpus oli turgudel poodidest oluliselt odavam hinnakuvand ning sealseid liha- ja kalatooteid peeti kvaliteetsemaks, täna aga kauplustel hinnaeelist enam ei ole,” märkis Voog.
Konverentsi “Eesti jaekaubanduse arengud 2012” kajastav uudis avaldatud portaalis Delfi Majandus 22.11.2011.
Juhtekspert, Kantar Emor
Inimesed hindavad endiselt traditsioonilisi offline-reklaamikanaleid, samas kui turundajad eelistavad online'i. Offline-kanalites ajavad reklaamid inimesi vähem närvi, sest need tulevad nende igapäevaellu rohkem möödaminnes. Seevastu internetis käituvad reklaamid tihtilugu nagu ebaviisakad külalised, kes ei teata oma tulekust ette ja saabuvad kõige ebasobivamal hetkel.